Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Activitat “Cleanairs al Festival YoMo”. Barcelona

26/02/2019 @ 09:00 - 01/03/2019 @ 16:30

Aquesta proposta participativa és un repte a reflexionar sobre un fenomen clau per a la salut de les persones i del medi ambient.

Amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament educatiu, ambiental i cultural de la societat, la Fundació Naturgy presenta una proposta que mostra com el fenomen de la contaminació atmosfèrica és un factor clau que determina la salut de les persones i del medi ambient. La implementació de diferents iniciatives, per part d’administracions, empreses privades i ciutadania, serà un repte imprescindible per complir els nivells que marca l’Organització Mundial de la Salut per millorar la qualitat de l’aire del nostre entorn.

El joc de la qualitat de l’aire, denominat Cleanairs, proposa el repte de millorar la qualitat de l’aire d’una ciutat a través de les accions que es desenvoluparan en quatre regidories hipotètiques, representades sobre una taula interactiva. Durant la partida, com si es tractés dels quatre anys que dura un mandat, els participants assumeixen el desafiament d’impulsar polítiques públiques sobre energia, urbanisme, mobilitat, neteja i gestió de residus. D’aquesta manera, els participants aborden qüestions capitals en la gestió d’una ciutat que, a més, influeixen directament en la qualitat de l’aire que respirem.

Cleanairs és un joc entre diferents grups que es desenvolupa en una partida simultània. A mesura que els diferents equips participants prenen decisions des de les seves respectives regidories, les accions que s’emprenen es projecten sobre una pantalla, a temps real, mitjançant un format digital nou. D’aquesta manera, els participants treballen la negociació, el civisme i el compromís social, mentre que, per la seva part, el públic que presencia la partida desenvolupa el seu sentit crític i pot analitzar les polítiques impulsades, comparar les diferents opcions i valorar les conseqüències de les decisions preses per cada equip. El joc sobre la qualitat de l’aire es pot desenvolupar en diferents nivells de dificultat i està dinamitzat per un conductor especialitzat en medi ambient que fomenta un debat profund sobre el futur de les ciutats i el compromís de tothom.

Cleanairs serà presentat al Yomo -The Youth Mobile Festival-, organitzat per GSMA i Mobile World Capital Barcelona a l’Hospitalet de Llobregat, del 26 de febrer al 2 de març de 2019. Aquest esdeveniment experiencial i participatiu, dissenyat per a estudiants de 8 a 16 anys, vol inspirar a milers de joves i ajudar-los a conèixer millor les carreres professionals dels sectors STEAM en un món cada vegada més mòbil. Durant cinc dies, Yomo Barcelona rebrà a 22.000 escolars de Catalunya i Espanya en una enorme exposició de ciència i tecnologia.

Dates. Del 26 de febrer al 2 de març de el 2019.

Horari. De dimarts a dijous, de 9 a 16:30 h. Divendres, de 9 a 15 h. Dissabte, de 10 a 16 h.

Ubicació. La Farga de L’Hospitalet. Carrer Barcelona, 2. 08901 L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona)

Preu. Gratuït

Inscripció. https://www.mwcyomo.com