Seminari “Etiquetatge ambiental de vehicles i gestió de la contaminació urbana”. Madrid

28 març
barcelona-seminario-etiquetaje-ambiental2

Com l’etiquetatge ambiental dels automòbils pot contribuir a reduir les emissions contaminants? Com s’organitzen les Administracions implicades per fer front als episodis puntuals d’alta contaminació local? Quina és l’experiència pròpia i la d’altres països més avançats?

Energia i medi ambient Seminaris Professionals

Descripció de l'activitat

09:00h  Sessió inaugural
Sra. Mª Eugenia Coronado, directora general, Fundació Naturgy.
Excm. Sr. Carlos Izquierdo Torres, conseller de Medi Ambient i Ordenació del Territori, Comunitat de Madrid.

09:30h  La contaminació urbana procedent del transport i la salut. La situació actual a Espanya
Sr. Andrés Alastuey, profesor e Investigador del CSIC.

10:00h L’experiència internacional en eco / etiquetatge de vehicles i la lluita contra la contaminació urbana
Mr. Richard Lofthouse, Investigador Senior de Emissions Analytics.

10:30h L’etiquetatge ambiental dels vehicles: com es fa i per a què serveix
Sr. Luis Fernando Velasco, cap de l’Àrea de Vehicles, Direcció General de Trànsit (DGT).

11:00h Col·loqui

11:15h Pausa cafè – Visita l’exposició “La qualitat de l’aire, un repte actual” i lliurament del llibre “La qualitat de l’aire a les ciutats. Un repte mundial”

11:45h L’experiència de la ciutat de Madrid a la gestió d’episodis per contaminació atmosfèrica
Sra. Ángeles Cristóbal, subdirecció general de Sostenibilitat, direcció general de Sostenibilitat i Control Ambiental, Ajuntament de Madrid.

12:15h L’acció contra la contaminació urbana procedent del trànsit: la gestió de la Comunitat de Madrid
Sr. Ricardo Vargas, cap d’Àrea de Qualitat Atmosfèrica, direcció general de Medi Ambient i Sostenibilitat, Conselleria de Medi Ambient i Ordenació del Territori.

12:45h Col·loqui

13:00h Sessió de clausura
Sra. Mª Eugenia Coronado, directora general, Fundació Naturgy.
Sr. Luis del Olmo Flores, director general de Medi Ambient i Sostenibilitat, Conselleria de Medi Ambient i Ordenació del Territori, Comunitat de Madrid.

lapiz-blanco
28 de març de 2019, de 9 a 13h