Antonio Garamendi, president de la CEOE: “La regulació ha de ser predictible i no causar vaivens en Borsa de la magnitud que hem vist fa poc”

El president de la CEOE ha inaugurat avui una jornada de la Fundació Naturgy sobre ‘El paper del gas en la descarbonització del sistema energètic de la UE’, en què ha afirmat que “la sostenibilitat del medi ambient és indissociable de la sostenibilitat econòmica”.

Jornada Christopher Jones Walter Boltz Garamendi Fundación Naturgy

“Cal tenir predictibilitat i seguretat regulatòria per evitar vaivens en els mercats provocats tan sols per l’anunci d’una decisió que encara no és ferma”, ha dit avui el president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials (CEOE), Antonio Garamendi, en al·lusió a la retallada proposada per la CNMC al sector gasista. Garamendi va fer aquestes declaracions en l’acte d’inauguració de la jornada ‘El paper del gas en la descarbonització del sistema energètic de la UE’, en la qual van participar els experts energètics Christopher Jones i Walter Boltz.

També va qualificar de “barbaritat el que s’ha fet en aquest sector”, en relació amb la retallada retributiva proposada per la CNMC, i va qüestionar “les decisions que fan que una única empresa perdi 5.000 milions en un dia”. Quant a la regulació, va dir que “s’ha de ser conscient que cal escoltar i valorar l’anàlisi i els punts de vista de les empreses”, i va afegir que “cal tenir clar que les empreses inverteixen quan hi ha predictibilitat i seguretat regulatòria”.

“La sostenibilitat del medi ambient és indissociable de la sostenibilitat econòmica”, va afirmar Garamendi, que va afegir que “el primer objectiu d’aquest país és l’ocupació i les empreses que el sostenen”, va afirmar Garamendi. El president de la patronal espanyola va mostrar el seu suport al sector de l’energia, pel seu paper fonamental en l’economia. “Espanya necessita energia de base i la millor actualment és el gas, fonamental a més per a la indústria. Mentre les renovables no siguin 100% fiables, necessitem aquesta energia de base. A la CEOE som partidaris del gas i apostem pel gas”, ha afirmat.

Vegeu sala de premsa