La Fundació Naturgy i Càritas s’uneixen a ECODES i ANERR per formar persones aturades en tècniques d’estalvi a la llar i eficiència energètica

L’acció formativa està destinada a aturats amb experiència prèvia en el sector de la construcció i té per objectiu l’atenció a llars vulnerables.

La Fundació Naturgy, Càritas Diocesana de Santiago- Interparroquial la Corunya, l’Associació Nacional d’Empreses de Rehabilitació i Reforma (ANERR) i la Fundació Ecologia i Desenvolupament (ECODES) han signat avui un conveni de col·laboració per desenvolupar un projecte de formació per a persones en situació d’atur en tècniques d’estalvi d’energia a la llar i eficiència energètica.

A l’acte, que s’ha celebrat aquest matí al Centre de Formació Violetas de Càritas, a La Corunya, hi ha assistit la directora de Càritas Interparroquial, Pilar Farjas; el delegat general de Naturgy a Galícia, Manuel Fernández Pellicer; la directora de l’àrea Ciutats Sostenibles d’ECODES, Cecilia Foronda i el president d’ANERR, Fernando Prieto.

L’acció formativa està destinada a aturats, preferentment amb experiència prèvia en el sector de la construcció, i tindrà una durada de 200 hores teoricopràctiques. L’objectiu del projecte és generar un perfil nou professional per atendre llars vulnerables que tingui coneixements multidisciplinaris d’intervencions de rehabilitació energètica, optimització de contractes d’energia i formació sobre hàbits de consum eficient.

Quan acabi la formació, les persones participants tindran l’oportunitat de posar en pràctica els coneixements adquirits en llars vulnerables, seleccionades per Càritas, on podran aplicar les mesures d’optimització de contractes, rehabilitació energètica i recomanacions d’hàbits apreses, segons la programació del curs.

Vegeu sala de premsa