Promovem les vocacions tecnològiques en l’àmbit de l’energia entre els joves

Un total de 59 grups d’estudiants d’Aragó, la Comunitat de Madrid, les Illes Canàries, la Comunitat Valenciana, Galícia i Castella i Lleó participen en la iniciativa.

Els guanyadors es coneixeran el mes de maig, després d’una defensa pública davant d’un jurat professional a Madrid.

fungastic actividades educativas educación secundaria

Un total de quinze centres d’educació secundària de tot Espanya han estat els seleccionats per participar en el I Certamen Tecnològic Efigy, una nova iniciativa de la Fundació Naturgy que té per objectiu fomentar les vocacions tecnològiques entre els més joves. Aquest projecte, que té l’aval de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), compta en aquesta primera edició amb 59 grups d’estudiants.

Efigy, adreçat a alumnes de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria (ESO), és un certamen de participació gratuïta. Amb aquest programa, la Fundació Naturgy vol despertar la vocació dels estudiants per temes energètics, tecnològics i mediambientals, i promoure una educació en usos sostenibles i responsables de l’energia. A més de reforçar la capacitat de recerca dels joves, despertant la seva curiositat i creativitat, la participació en aquest certamen els facilita el treball en equip i les habilitats comunicatives.

Així doncs, la Fundació pretén aprofundir en el seu paper formatiu i de difusió de coneixements, una de les seves principals línies d’actuació, per això els projectes que els estudiants presentin en aquest certamen tenen com a requisits indispensables buscar solucions reals per millorar la qualitat de l’aire a les ciutats, l’eficiència energètica, les fonts d’energia i la mobilitat urbana sostenible.

Martí Solà, director general de la Fundació Naturgy, reconeix la il·lusió amb què s’inicia aquesta activitat. “El que volem amb Efigy és posicionar el certamen com una convocatòria anual que els centres educatius tinguin com a referència i animar que la nova saba contribueixi amb les seves propostes a millorar el nostre planeta, mitjançant l’eficiència energètica, un dels segells d’identitat de la nostra Fundació”, ha afirmat Solà.

Assessorament especialitzat en els projectes

El 73% dels equips que participaran en aquesta primera convocatòria pertanyen a centres de Saragossa, on destaquen l’IES Siglo XXI, amb disset grups, i el Col·legi Britànic d’Aragó, amb deu. La resta de participants són el CEIP Nuestra Señora del Carmen, Colegio La Anunciata, Colegio de Fomento Sansueña, Escuelas Pías Santa Engracia, Colegio Montearagón, IES Luis Buñuel i IES Reyes Católicos.

Els altres centres educatius seleccionats a Efigy provenen de Madrid (Colegio Areteia i IES María de Molina), Tenerife (IES Santa Úrsula), València (Colegio San José HFI), Lugo (IES A Pinguela) i Ciudad Rodrigo (Seminario Diocesano San Cayetano).

Durant el campionat, els alumnes i els seus tutors disposaran de l’assessorament dels educadors especialitzats de la Fundació Naturgy, i també de materials educatius que facilitaran l’experimentació i el progrés de les recerques.

Tots els participants d’Efigy obtindran un certificat i els guanyadors es coneixeran el 8 de maig, quan els finalistes hauran de defensar els seus projectes en públic durant la jornada “Efigy Challenge. I Congrés Tecnològic de la Fundació Naturgy”, que se celebrarà a Madrid.

Un jurat d’experts atorgarà quatre reconeixements: un a la proposta més innovadora, un altre a la més realitzable i un altre a la més ben comunicada, i cadascun rebrà un premi per un valor de 500 €. El quart premi distingirà el centre educatiu amb més implicació i suport al seu alumnat, i obtindrà un reconeixement econòmic de 2.000 € per a material educatiu.

Fundació Naturgy i la seva vocació formativa de la societat

El Certamen Tecnològic Efigy forma part del catàleg de propostes educatives i divulgatives amb què la Fundació Naturgy té per objectiu transmetre valors entorn del canvi de model energètic, la preservació del medi ambient i el consum responsable de l’energia.

Des que es va posar en marxa el 2012, gairebé 700.000 infants i joves han participat en aquestes iniciatives educatives adreçades a escolars de tots els nivells, entre les quals destaquen els recursos educatius online i presencials per a l’aula, el Programa d’Aprenentatge-Servei (APS) o les experiències itinerants.

La Fundació Naturgy, fundada el 1992 per la companyia energètica, també desenvolupa programes d’acció social, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.