Vam participar en la jornada d’homenatge a Jorge Wagensberg, a CosmoCaixa

L’Associació Catalana de Comunicació Científica, en col·laboració amb CosmoCaixa, el Museu de la Ciència de l’Obra Social «la Caixa» i la Fundació Naturgy, va organitzar l’1 de desembre passat una jornada en homenatge a Jorge Wagensberg amb l’objectiu de reconèixer la figura del divulgador científic i museògraf.

Homenaje a Jorge Wagensberg

jorge-wagensberg3La directora d’Educació i Divulgació de la Fundació Naturgy, Eva Buch, va participar en la jornada amb una xerrada sobre educació en l’àmbit de l’energia, juntament amb altres personalitats reconegudes de l’àmbit de la divulgació científica i tècnica a Catalunya. Eva Buch va explicar als més de 260 assistents que el programa d’Educació de la Fundació és un exemple de la importància de l’educació no formal, atès que a les sessions formatives que s’imparteixen es busca activar l’interès pel coneixement en l’àmbit de l’energia, des d’edats molt primerenques i, especialment, entre les nenes.

Jorge Wagensberg (1948-2018) va ser físic i doctorat per la Universitat de Barcelona, on va exercir com a professor del 1981 al 2016. També va ser deixeble del Dr. Ilya Prigogine, premi Nobel de Química l’any 1977, referent per a Wagensberg en el seu estudi sobre estructures dissipatives. La seva gran inquietud per la divulgació científica li va permetre ocupar el càrrec de director, l'any 1991, de l’antic Museu de Ciència de Barcelona, que va renovar completament fins a convertir-lo en l’actual CosmoCaixa.