Centre de coneixement

A través del Centre de Coneixement podràs accedir a una gran varietat d'informació i documentació sobre temes relacionats amb l’energia i el medi ambient, la sostenibilitat, l'eficiència energètica o el patrimoni industrial. Aquest espai virtual creat per la Fundació Naturgy posa a la teva disposició llibres, articles, ponències, revistes, vídeos i material de divulgació de forma gratuïta.

A més, si estàs interessat, pots col·laborar amb la nostra tasca fent una aportació al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica.

energia-digitalizacion

Aquí pots trobar les ponències de la jornada “Els Juliools” celebrada a Barcelona el dia 9 de juliol de 2019 sobre la digitatlització, amb la intervenció de: Antoni Garrell, Beatriz von Munthe Af Morgenstierne Ramirez, Xavier Bombí, Carlos Rabazo, Fernando J. García Pardo, Ingrid de la Fuente i Diego Viu.

La calidad del aire Madrid

Aquí pots trobar les ponències de la tercera jornada celebrada a València el dia 13 de juny de 2019 sobre la qualitat de l’aire, amb la intervenció de: Maj-Britt Larka, Martín Fernández Díez-Picazo, Rafael Borge, Marc Guevara, Marta García Vivanco, Irina Celades, Xavier Querol, Enrique Mantilla, Gotzon Gangoiti, Amalia Muñoz, M. Teresa Pay i Juan García Vicente.

La calidad del aire Madrid

Aquí pots trobar les ponències de la segona jornada celebrada a València el dia 12 de juny de 2019 sobre la qualitat de l’aire, amb la intervenció de: Eliseo Monfort, Olga Fraile, Txema Mancheño, Jesús de la Rosa, Beatriz Fatás, Obdulio Serrano, Xavier Querol, Meritxell Margarit, Xavier Sanyer, Juli Burriel, Ángeles Cristóbal, Jordi Remirez i Frances Robusté.

La calidad del aire Madrid

Aquí pots trobar les ponències de la primera jornada celebrada a València el dia 11 de juny de 2019 sobre la qualitat de l’aire, amb la intervenció de: Alberto Campos, Natalia Alonso, María Hervás i Rebeca Javato, Ferran Ballester i Marta García.

portada-libro-fiscalidad-energetica

Aquesta obra analitza la fiscalitat energètica en l’ordenació jurídica espanyola. Per a això, té en compte la regulació al si de la Unió Europea i la compara amb la regulació que hi ha d’aquests impostos a la resta de països del nostre entorn, sempre considerant la perspectiva extrafiscal, que és efectivament la protecció del medi ambient, una de les justificacions que, com veurem, motiven la imposició energètica.

calidad-aire-ciudades-europeas-bruselas

Aquí pots trobar les ponències de la jornada celebrada a Brussel·les el dia 7 de maig de 2019 sobre la qualitat de l’aire, amb la intervenció de: Nathalie Roebbel, Juan Azcárate Luxán, Martin Lutz i Guido Lanzani.

Economía Circular

Aquí pots trobar les ponències de la jornada celebrada a Pamplona el dia 9 d’abril de 2019 sobre economia sostenible, amb la intervenció de: Eva García Balaguer, Pablo Ayesa, Andrea Artajo, Miguel Ángel Paris i José Arrancuadiaga.

barcelona-seminario-etiquetaje-ambiental2

Aquí pots trobar les ponències de la jornada celebrada a Madrid el dia 28 de març de 2019 sobre etiquetatge ambiental de vehicles, amb la intervenció de: Andrés Alastruey, Richard Lofthouse, Luis Fernando Velasco, Ángeles Cristóbal i Ricardo Vargas.

slider_seminario_ES(1)

Aquí pots trobar les ponències de la jornada celebrada a Madrid el dia 12 de març de 2019 sobre transició energètica, amb la intervenció de: Paul Simons, Christoph Burger i Lola Vallejo.

calm-technology-amber-case4

La cíborg antropòloga Amber Case va inaugurar, el 22 de febrer, el nou cicle de conferències de la Fundació Naturgy, talkson, en què convidava a reflexionar sobre la interacció entre humans i tecnologia en el sector de l’energia. Case va assegurar que “en la relació amb el client, no hauríem de tenir una solució digital única per a tothom”. Segons Case, els clients han de saber quins electrodomèstics incrementen més la factura, o com poden reduir el cost de la calefacció i la refrigeració a les cases per a, “d’aquesta manera, adoptar mesures en els seus patrons de consum”.

Per veure la intervenció d’Amber Case en vídeo, fes clic aquí.