Ciudad Real rebrà la visita de l’Energytruck, l’exposició itinerant sobre energia de la Fundació Gas Natural Fenosa

L’Energytruck, un gran camió sostenible dissenyat per la Fundació Gas Natural Fenosa, mostra, d’una manera visual i interactiva, què és l’energia i com podem consumir-la de manera responsable.

L'exposició itinerant serà demà a Alcázar de San Juan on romandrà fins al divendres 25 de maig. L'última setmana del mes, l'Energytruck visitarà Membrilla i Malagón. El 4 de juny es desplaçarà a Puertollano i finalitzarà el seu recorregut a Manzanares el divendres 8 de juny, on es podrà visitar de manera gratuïta.

La Fundació Gas Natural Fenosa apropa aquesta setmana a la província de Ciudad Real la seva exposició itinerant sobre energia. L’Energytruck serà demà a Alcázar de San Juan, a l’avinguda d’Herencia, al costat de les piscines municipals, on es podrà visitar fins al divendres 25 de maig.

L’Energytruck es desplaçarà el dilluns 28 de maig al municipi de Membrilla, a la plaça de Colón, on estarà disponible fins al dimarts 29 de maig. Posteriorment viatjarà a Malagón el dimecres 30 de maig, a l’aparcament del parc Alfonso Suárez, i romandrà en aquesta ubicació fins al divendres 1 de juny.

La mostra itinerant seguirà la seva ruta a Puertollano, on arribarà el dilluns 4 de juny a la plaça acerada, al costat de l’ermita de la Verge de Gràcia, i estarà disponible fins al dimecres 6 de juny. L’Energytruck finalitzarà el seu recorregut al municipi de Manzanares, on romandrà durant el dijous 7 i divendres 8 de juny al parc del Polígono, al qual s’accedeix per l’avinguda de Don Emiliano García Roldán.

L’exposició mòbil estarà oberta al públic, de manera gratuïta, en tots els municipis de la província, en horari de 9:00 a 14:00 h i de 16:00 a 19:00 h. Al municipi de Membrilla l’horari d’obertura de l’exposició variarà, i estarà disponible de les 8:30 a les 14:00 h i de 16:00 a 19:00 h.

L’Energytruck ha recorregut, des del gener de 2016, més de 47.901,40 quilòmetres i ha visitat 267 municipis de la geografia espanyola per traslladar coneixements relacionats amb l’energia, el medi ambient i el patrimoni industrial d’una manera amena, interactiva i amb activitats didàctiques conduïdes per educadors especialitzats. Més de 155.367 persones han visitat l’exposició, de les quals 62.767 són alumnes de grups escolars de primària, batxillerat i formació professional, i més de 92.600 persones ho han fet a través de diferents col·lectius socials o durant les jornades de portes obertes.

Un gran camió sostenible amb un ampli equipament tecnològic

El camió incorpora un motor dual de gas natural que genera entre un 15% i un 20% menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Mitjançant el sistema dual i un consum de combustibles aproximat del 70% de dièsel i el 30% de gas natural comprimit, el vehicle contribueix a la millora de la qualitat de l’aire, ja que redueix un 39% les emissions de PM i un 30% les emissions de NOx respecte a un vehicle només amb combustible dièsel.

Al llarg dels seus 70 metres quadrats, l’espai mòbil ofereix un ampli equipament tecnològic, format per continguts audiovisuals, interactius i multimèdia, a més de panells informatius. Es tracta d’una exposició on es pot experimentar amb els continguts, a través d’activitats pràctiques centrades en el mateix visitant. El projecte també inclou una oferta de tallers i activitats pedagògiques participatives conduïdes per educadors especialitzats, que divulguen coneixements de ciència i tecnologia. Les activitats, que són gratuïtes, estan adreçades a tots els públics i adaptades a persones amb discapacitat.

Relacionat amb: