arqueta gas

Ferro colat
1943

De la fotografia: Arqueta commemorativa del centenari de la Catalana de Gas y Electricidad, S.A.
Fotògraf: Dani Rovira
© Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, 2017

Si parem atenció al terra dels nostres municipis, veurem que estan plens de sistemes de registre de tota mena. N’hi ha d’aigua, de gas, de fibra òptica, entre moltes d’altres; i cadascun d’ells té un disseny característic per reconèixer’ls amb facilitat. Aquesta peça de la Col·lecció del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa és una arqueta de gas. Entre les peces originals de la Col·lecció, es conserva un gran nombre d’objectes similars. Entre tots ells, el present té la particularitat de celebrar el centenari de la creació de l’empresa, el 1843.

La Sociedad Catalana por el Alumbrado por Gas és considerada l’empresa que marca el punt de partida de l’actual Gas Natura Fenosa. El 1912, la companyia va canviar la seva nomenclatura per Catalana de Gas y Electricidad, S.A.. Des d’aleshores, la marca seria un monograma on s’integraven les inicials de l’empresa, de fora a dins. Com es veu en aquesta arqueta, el 1943 la marca de la companyia va evolucionar tot coronant les inicials corporatives amb unes branques de llorer i la data de la fundació. Aquest emblema seria vigent fins a l’any 1987, que es va substituir per un monograma creat per dos rombes superposats.