Un reconeixement escolar per fomentar les vocacions STEM

La Fundació Naturgy posa en marxa la sisena edició del Certamen Tecnològic Efigy, corresponent al curs 2023-2024. La iniciativa, adreçada a alumnes de 3r i 4t curs d’educació secundària obligatòria de tot el territori espanyol, té per objectiu la promoció dels valors de l’eficiència energètica i el foment de les vocacions tecnològiques, des d’edats primerenques.

La participació en el certamen és gratuïta i proposa als alumnes que resolguin un repte que contribueixi a la millora del planeta, mitjançant l’eficiència energètica. Aquesta iniciativa didàctica tracta de motivar i generar consciència i interès per l’energia, alhora que reforça la capacitat d’investigació dels joves, desperta la seva curiositat i creativitat, i també facilita el treball en equip i les habilitats comunicatives.

Bases de participació VI edició

Objetius didàctics

• Fomentar la recerca en l’àmbit escolar mitjançant la identificació de problemes i l’estudi de la seva resolució.
  • Incidir en la importància de la bona comunicació en la recerca, mitjançant el foment de les habilitats comunicatives.
  • Facilitar recursos al professorat per treballar la tecnologia i les ciències naturals a l’aula.
  • Posar de relleu el treball científic que es fa a les aules de secundària.

Temàtiques i àrees de treball

• Qualitat de l’aire a les ciutats.
  • Eficiència energètica.
  • Innovació energètica
  • Transició energètica.
  • Mobilitat sostenible.
  • Assessoria energètica en entorns vulnerables.

Reconeixements

• Projecte més innovador
  • Projecte més realitzable
  • Projecte més ben comunicat

Certificats

El participants al Certamen obtindran un certificat de participació i els guanyadors tindran un reconeixement econòmic per destinar a material escolar tecnològic.

Avalat per…

El Certamen disposa de l’aval de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i l’Institut per a la Transició Justa del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO).

El Certamen Tecnològic Efigy pas a pas

Així van ser les edicions anteriors

Resum del V Certamen Tecnològic Efigy

Resum del IV Certamen Tecnològic Efigy