El MAC de la Fundació Naturgy inaugura una exposició sobre la història del disseny i el seu vincle amb l’art contemporani

La mostra, que estarà oberta al públic fins al proper 30 de desembre, recull la feina de més d’un centenar de creadors i traça un recorregut des dels anys 20 fins a l’actualitat.

El Museu d’Art Contemporani de la Fundació Naturgy (MAC) inaugura avui a la Corunya la mostra Drift. Miradas cruzadas entre diseño y arte contemporáneo, una exposició d’imatges i de formes, però fonamentalment una exposició sobre com l’art contemporani i el disseny habiten en un lloc comú.

L’exposició, que estarà oberta al públic fins al proper 30 de desembre, parteix d’una premissa: el disseny ha conquerit definitivament el terreny de l’art contemporani, ja sigui a partir de generar formes boniques (en ocasions antifuncionals i que, en molts casos, s’han avançat a assoliments posteriors de l’art) o bé atenent a com l’art ha abraçat el disseny a l’hora d’abordar les seves presentacions. Per això, la intenció de Drift. Miradas cruzadas entre diseño y arte contemporáneo no és sinó caminar per la història del disseny més proper i paradigmàtic com un acostament històric necessari, entenent que només coneixent-ne els diversos relats podrem comprendre les formes de l’art actual.

La mostra, que també es fa ressò del disseny com a aplicació en un món canviant en allò saludable, ètic i sostenible amb feines pioneres, com ara la fèrula dissenyada pels Eames, recull l'obra de més d’un centenar de creadors, entre els quals es troben alguns dels que més visibilitat han tingut en els últims temps: els germans Bouroullec, Hella Jongerius, Konstantin Gcric, Patricia Urquiola, Jasper Morrison o el gallec Tomás Alonso, entre d'altres. Així, es traça un recorregut que esquiva la cronologia i evita les jerarquies, tot cercant la convivència entre obres dels anys vint, com ara el Depero futurista de Fortunato Depero, amb dissenys i obres artístics creats els últims anys.

La mostra està comissariada per David Barro (Ferrol, 1974), codirector de Dardo i director de la Fundació DIDAC des del 2017. Barro també ha estat editor de la revista d’arquitectura, disseny i art contemporani DARDOmagazine (2006-2014) i director gerent de la Fundació Luis Seoane (2014-2016), on també va coordinar el projecte CIDEA-Centre de Producció de Disseny de la Corunya.

Vegeu sala de premsa