El Museu Bolarque s’adhereix al Dia Internacional dels Museus amb jornades de portes obertes durant el cap de setmana

L’exposició permanent dedicada a la història de l’energia de la Fundació Naturgy a la central hidroelèctrica del Salto de Bolarque (Guadalajara) tindrà accés lliure durant els dos dies de commemoració de l’efemèride i diumenge hi haurà una visita guiada.

El Museu Bolarque de la Fundació Naturgy se suma al Dia Internacional dels Museus (DIM), que se celebra el 18 de maig, amb l’objectiu d’apropar els ciutadans al patrimoni cultural, en aquest cas, centrat en la història de l’energia a través dels avenços tecnològics i de les transformacions en la societat i la indústria.

Amb motiu de la gran festa dels museus, l’espai de Bolarque oferirà jornades de portes obertes durant dos dies, el dissabte 18 de maig, de 10 a 18 h, i el diumenge 19 de maig, de 10 a 14 h, amb accés lliure i sense reserva. Així mateix, s’organitzarà una visita guiada a la seva exposició permanent el diumenge 19 de maig a les 11 h, amb aforament limitat. Per reservar es pot comunicar amb el telèfon 949 377 994 o per correu electrònic a museobolarquefgnf@naturgy.com.

La Fundació Naturgy s’uneix així a la iniciativa “Un museu, un amic”, promoguda per la Diputació de Guadalajara, a fi de fer més difusió dels centres museístics de la província.

La directora d’Educació, Divulgació i Patrimoni de la Fundació Naturgy, Eva Buch, ha posat en relleu el llegat que allotja Bolarque. “En el seu afany de promoure accions orientades a la preservació i la difusió del patrimoni historicoindustrial del gas i l’electricitat, la Fundació Naturgy desenvolupa al Museu Bolarque un programa que combina la mostra permanent amb l’organització d’activitats i tallers per a tots els públics. Podem dir, amb orgull, que la central hidroelèctrica del Salto de Bolarque no sols és un referent mundial per la seva eficiència, sinó també un exemple de conservació i difusió de la riquesa industrial, tecnològica i cultural de la zona i del nostre país”.

El Consell Internacional dels Museus (ICOM) celebra el Dia Internacional dels Museus des del 1977 per sensibilitzar el públic sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat. Per a aquesta edició, el lema serà “Els museus com a eixos culturals. El futur de la tradició”, per remarcar que els museus s’estan reinventant contínuament per ser més innovadors encara, centrats en l’audiència, orientats a la comunitat, flexibles, adaptables i mòbils.

El llegat del Museu Bolarque de la Fundació Naturgy

El Museu Bolarque està situat als peus de la serra d’Altomira, el punt on el Tajo rep les aigües del Guadiela i al sud-oest de La Alcarria. Es va inaugurar el 1977 amb la missió de conservar el patrimoni industrial a través de la seva col·lecció, que relata la història del sector energètic del país. En l’actualitat, la col·lecció del Museu Bolarque està formada per més de mil peces, entre objectes i documents originals, mobiliari d’època i maquinària. A més, destaca un important fons fotogràfic que mostra la construcció i el funcionament de la central hidroelèctrica.

Fundació Naturgy

La Fundació Naturgy, fundada l’any 1992 per la companyia energètica, té com a missió la difusió, la formació, la informació i la sensibilització de la societat en temes d’energia i medi ambient. També desenvolupa programes d’acció social tant en l’àmbit nacional com internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.