El Museu del Gas descobreix els secrets de la nanociència i la nanotecnologia en una nova exposició temporal

El Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa presenta l’exposició Benvinguts a la nanodimensió!, amb l’objectiu de divulgar els reptes assolits per la nanociència i la nanotecnologia, així com les seves aplicacions.

La mostra, que es podrà visitar fins al 19 de novembre, ha estat organitzada conjuntament amb l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) i l’Institut de Nanociència d’Aragó (INA), en col•laboració amb la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

L’Alcalde de Sabadell, Maties Serracant, el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, la directora del Museu del Gas, Eva Buch, el director de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), Pablo Ordejón, i el representant de l’Institut de Nanociència d’Aragó, Guillermo Orduña, han inaugurat avui l’exposició temporal Benvinguts a la nanodimensió!. La mostra, que podrà visitar-se de l’1 de setembre al 19 de novembre de 2017 al Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, ha estat organitzada conjuntament amb l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) i l’Institut de Nanociència d’Aragó (INA), en col·laboració amb la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

La proposta expositiva permet descobrir com la nanociència i la nanotecnologia estan presents en el nostre dia a dia. Mitjançant diversos mòduls interactius, el visitant experimenta aquestes disciplines científiques que oferiran, en un futur molt proper, múltiples aplicacions en diversos àmbits del coneixement, entre els quals hi ha l’energia. La directora del Museu del Gas, Eva Buch, ha assenyalat “la importància d’apostar per la divulgació científica i tecnològica per tal de fer accessible els darrers assoliments de la recerca a tots els públics”.

Una exposició per a tota la família

L’exposició Benvinguts a la nanodimensió!, dirigida principalment a públic infantil i familiar, és una invitació a endinsar-se en aquestes disciplines a través de diversos mòduls manipulatius i interactius. La visita descobreix l’escala nanoscòpica i el canvi de paradigma que ens aporta la dimensió un milió de vegades menor al mil·límetre. D’aquesta manera, a través del joc i de l’experimentació, els més petits comprenen com la dimensió “nano” ens proporciona una visió nova dels materials que a simple vista no podem veure. L’exposició també presenta els reptes assolits recentment, així com les nombroses aplicacions que la nanociència i la nanotecnologia permeten en la nostra vida diària.

Aquesta exposició també incorpora les aplicacions de la nanociència i la nanotecnologia en l’àmbit de l’energia. “Gràcies a la recerca i al treball a escala del nanòmetre, hem estat capaços de desenvolupar materials nous, les propietats i el comportament dels quals poden controlar-se a través del disseny de la seva estructura”, explica Eva Buch. En el cas de l’energia, les investigacions darreres presenten solucions i millores en els àmbits de l’eficiència i en l’emmagatzematge.

Programa d’activitats complementàries a l’exposició

Activitats per a famílies:

La ciència s’engalana per Festa Major
Divendres 1 de setembre, a les 17:30 h
A la plaça del Gas, descobriràs la nanodimensió mitjançant una estructura molecular gegant que permet obtenir una visió nova de les coses.

Missió secreta: el futur de la nanociència a les teves mans
Diumenge 10 setembre, a les 11:30 h
Et convertiràs en agent secret i, en equip, resoldràs cinc reptes en els quals la ciència n’és la clau.

Activitats per a adults:

Afronta el repte de la nanotecnologia!
Dijous 5 d’octubre, a les 19 h
Atreveix-te a desxifrar el futur de la nanociència mitjançant un joc de reptes que només resoldràs en grup.

Obrim les portes a la nanociència
Dijous 16 de novembre, a les 19 h
En el marc de la Setmana de la Ciència, aprendràs les aplicacions quotidianes de la nanociència mitjançant una conferència amb demostracions, a càrrec de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2).

Relacionat amb: