El nou consumidor d’energia és més tecnològic i està més conscienciat de la seva salut i el medi ambient

Saragossa va ser la seu del seminari formatiu de la Fundació Naturgy en què diferents experts van analitzar les perspectives futures del consum energètic.

Portaveus d’OMIE, el Govern d’Aragó, Accenture Strategy, la Universitat Politècnica de Madrid, Schneider Electric Energy and Sustainability Services, l’Institut de Salut Carlos III i ECODES han participat en aquesta jornada.

La jornada va ser inaugurada per la consellera d’Economia, Indústria i Ocupació del Govern d’Aragó, Marta Gascón; i el director general de la Fundació Naturgy, Martí Solà. Tots dos van agrair la presència dels portaveus i participants, i van exposar el paper cada vegada més actiu del consumidor particular en el sector energètic. Gascón va destacar el fet que Aragó ha aconseguit situar-se com a referent en matèria de renovables gràcies als recursos endògens i als canvis normatius que “han permès resoldre els problemes jurídics, oferir seguretat als promotors i donar preferència administrativa a projectes eòlics i fotovoltaics”. Solà va ressaltar que “la promoció de l’eficiència energètica, el desenvolupament sostenible o la innovació tecnològica són consignes en les quals treballem des de la Fundació Naturgy i que són també molt presents en les demandes de l’usuari d’energia d’avui”. Per la seva part, el director general d’Energia i Mines del Govern d’Aragó, Alfonso Gómez, va ser l’encarregat de clausurar la jornada.

Álvaro Polo, soci d’Accenture Strategy, va ser el primer ponent a presentar, en aquest cas, com està avançant el consum d’energia a Espanya i al món, així com l’impacte en les utilities. Per a Polo, la demanda i l’oferta d’electricitat es multipliquen i diversifiquen i les noves tecnologies ocupen una posició clau en aquests nous patrons. “El consumidor ja està rebent els impactes d’aquest canvi com ara la convergència d’indústries transversals, Distributed Generation-Prosumer o les pròpies expectatives i requeriments de nous productes i serveis”, ha declarat el portaveu d’Accenture Strategy.

Vegeu sala de premsa