Ens sumem a Imperdible_03 per afavorir l’ús de noves tecnologies i la innovació

La Fundació Naturgy, juntament amb la unitat d’Enginyeria i Innovació Tecnològica corporativa, s’ha sumat enguany a l’esdeveniment Imperdible_03, que promou la Fundació Cotec per impulsar la innovació i apropar-la a la societat.

Imperdibles Cotec Manuela Carmena

La participació en aquest esdeveniment, que va tenir lloc el cap de setmana passat a Madrid, a la Plaza de Colón i a Fernán Gómez Centro Cultural de la Villa, va mostrar la contribució de la companyia en termes d'innovació en l'àmbit de l'energia, tot centrant-se en la presència del nostre robot humanoide Pepe, el joc de qualitat de l'aire Cleanairs de la Fundació i oferint visites del públic a una subestació d'UFD al carrer de Serrano.

L'alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, i la presidenta de la Fundació Cotec, Cristina Garmendia, juntament amb l'alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre, van poder conèixer de primera mà a l'estand corporatiu tant Pepe, com un exemple de la transformació digital de Naturgy, com el joc Cleanairs, una iniciativa que proposa resoldre el repte de millorar la qualitat de l'aire de la ciutat amb quatre regidories hipotètiques. La proposta es va complementar amb visites durant el cap de setmana per donar a conèixer la subestació d'UFD del carrer de Serrano, així com els avenços tecnològics en aquesta classe d'instal·lacions.

Eva Buch, directora d'Educació, Divulgació i Patrimoni de la Fundació, va mostrar a les autoritats el joc participatiu Cleanairs, com a exemple del fort compromís de la Fundació per afavorir l'ús de les noves tecnologies i la innovació per al desenvolupament de la societat amb recursos expositius i educatius que facilitin a la ciutadania l'accés a un coneixement especialitzat en l'àmbit de l'energia i el medi ambient.

Imperdible_03, que enguany ha tingut una afluència de públic de prop de 6.000 persones, és un esdeveniment experiencial i participatiu sobre innovació; l'edició d'aquest any s'ha centrat en la temàtica de la ciutat. Gràcies a diverses experiències immersives (tecnològiques i no tecnològiques), els assistents a la convocatòria van explorar, des de la perspectiva de la innovació, la història de les ciutats tot analitzant-ne el present i projectant-ne el futur. Alhora, es va demostrar com la ciutat mateix no és un subjecte passiu i modelat per la innovació, sinó un agent protagonista del fenomen.