Fundació Naturgy ofereix a Lleida un innovador viatge virtual a l’espai per conscienciar sobre els reptes ambientals del planeta, la transició energètica i l’economia circular

El nou projecte itinerant de divulgació Energy Challenge fa la seva primera parada a Catalunya, tot just després de la seva presentació en el marc de la COP 25 celebrada a Madrid.

El regidor de Promoció Econòmica i Emprenedoria de Lleida, Paco Cerdà, l’ha visitat avui, i al llarg de la setmana hi ha programades també visites de de centres de centres educatius de la ciutat.

Energy Challenge Lleida

La Fundació Naturgy presenta aquesta setmana a Lleida l’Energy Challenge, una experiència itinerant i innovadora per apropar als més joves, i al públic en general, coneixements actualitzats sobre la transició energètica, l’economia circular, la qualitat de l’aire i les noves tecnologies energètiques.

Pantalles tàctils amb projecció 360º d’un centenar de vídeos, seients giratoris i un robot intel·ligent anomenat Energy 360, són part de la tecnologia que configura l’experiència de l’Energy Challenge, que es podrà visitar de forma gratuïta fins divendres a l’avinguda Francesc Macià, 31.

El regidor de Promoció Econòmica i Emprenedoria de Lleida, Paco Cerdà, ha visitat avui l’experiència, i ha manifestat que l’Energy Challenge és “un projecte didàctic i molt interessant, fantàstic per a les noves generacions, perquè coneguin què necessita el futur, cap a on va la nova economia circular i el tractament de residus, és a dir, que sàpiguen que cal tenir cura del nostre planeta”. Cerdà va agrair a la Fundació Naturgy que hagués donat l’oportunitat de que els lleidatans, especialment als centres escolars, puguin gaudir d’aquesta iniciativa a la ciutat.

Avui també jan fet el viatge espacial alumnes de les escoles La Mitjana i Lestonnac de Lleida, y durant la resta de la setmana està previst que també visitin l’Energy Challenge les escoles Enric Farreny, Príncep de Viana, Castell dels Templers, Camps Elisis, Francesco Tonucci, el SIS Trampolí i l’Episcopal, entre d’altres.

Aquesta experiència immersiva es podrà visitar a la ciutat del 13 al 17 de gener, de 9.00h a 14.00h i de 16.00h a 19.00h, a l’avinguda  Francesc Macià, 31 (davant de la Subdelegació del Govern).

Una aeronau futurista amb propostes per resoldre el desafiament energètic

Els visitants són convidats a realitzar un viatge espacial, en una aeronau futurista comandada per robots d’última generació. Passen així a formar part d’una missió espacial per resoldre el repte de l’energia (en anglès, energy challenge), en un moment de transició cap a la descarbonització com l’actual.

En el seu viatge, de 20 minuts de durada, els tripulants observen la Terra i el Cosmos per reflexionar i prendre consciència de la situació d’emergència climàtica del planeta i de la necessitat de contribuir a assumptes de cabdal importància com ara l’economia circular, la qualitat de l’aire i les noves tecnologies energètiques.

La iniciativa mostra el paper clau de la innovació i els hàbits de consum responsable per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides en matèria d’energia.

A més, la Fundació Naturgy ha configurat aquesta experiència en un vehicle de 70 m2 respectuós amb el medi ambient, que compta amb un motor dual de gas natural. En els seu rodatge, genera entre un 15% i un 20% menys d’emissions de CO2 respecte dels motors convencionals de gasoil. També contribueix a la millora de la qualitat de l’aire, en reduir un 39% les emissions de partícules i un 30% les emissions d’NOx respecte d’un vehicle que funciona només amb combustible dièsel.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, defineix el nou projecte com una “iniciativa disruptiva per explicar el desafiament ambiental del planeta”. “Tots els ciutadans hem de ser conscients dels reptes que tenim i de que està només a les nostres mans revertir el canvi climàtic”, afirma. Per això, “iniciatives com l’Energy Challenge, amb la que recorrerem tot Espanya, poden contribuir a sensibilitzar a la població i a explicar que comptem amb nous vectors energètics, com el gas renovable, que poden contribuir a que l’economia circular i la transició energètica siguin una realitat”, assenyala Coronado.

L’Energy Challenge, que es va presentar a Madrid en el marc de la COP 25, té previst recórrer 4.800 quilòmetres i visitarà una quarantena de municipis de Catalunya, la Comunitat de Madrid, Castella i Lleó, Castella-La Manxa, Galícia, Andalusia i la Comunitat Valenciana. L’objectiu és assolir 100.000 visites fins a final de 2020.

L’experiència de l’Energy Challenge es complementarà amb un altre recurs divulgatiu de la Fundació, The Circular Challenge, una competició interactiva sobre la producció de gas renovable i l’economia circular, que quedarà instal·lada al costat del vehicle eficient en totes les parades que realitzi.

Relacionat amb: