Guanyadors dels Premis Bonaplata 2018 per fer valer el patrimoni industrial, tècnic i científic

La Fundació Naturgy va ser mereixedora del Premi Bonaplata 2018, en la categoria d’Estudis, per la seva publicació «Història de la indústria del gas a Catalunya», desenvolupada per Anna Maria Aubanell i Carles Sudrià.

Premios Bonaplata 2018

lliurament-premis-bonaplata-2018-2El guardó que atorga anualment l’Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica i d’Arqueologia Industrial de Catalunya va ser recollit per Olga González, responsable de la Biblioteca i l’Arxiu històrics de la Fundació, qui va transmetre la voluntat de dedicar aquest premi a la desapareguda Anna Bragulat, impulsora de l’arxiu corporatiu, els fons documentals del qual han nodrit parcialment aquesta publicació de la col·lecció «Biblioteca d’història del gas».

El llibre de la Fundació Naturgy presenta, en una primera part, una anàlisi de l’evolució de la indústria del gas a Catalunya des de la creació de la pionera Sociedad Catalana para el Alumbrado por Gas, el 1842, fins a la desaparició de les últimes fàbriques, durant els anys 1990. La segona part de la publicació es dedica a l’estudi de la trajectòria individual de les 32 fàbriques que van arribar a existir fora de Barcelona.

Els premis Bonaplata tenen la finalitat de premiar l'interès per recuperar i difondre el patrimoni industrial de Catalunya, i sensibilitzar l'opinió pública sobre la importància del patrimoni industrial, testimoni de la nostra història.