La Fundació Naturgy activa un fons solidari per a la rehabilitació energètica d’habitatges de famílies en situació de vulnerabilitat

La Fundació de la companyia energètica llança el Fons Solidari de Rehabilitació Energètica per donar suport a les famílies més vulnerables, inicialment de Galícia, Madrid i Catalunya, tot i que serà extensible a més comunitats.

La Fundació Naturgy ha activat avui el Fons Solidari de Rehabilitació Energètica amb l’objectiu de finançar millores en habitatges de col·lectius en risc de vulnerabilitat, inicialment a les comunitats de Galícia, Catalunya i Madrid.

La Fundació de la companyia energètica busca donar suport als col·lectius més desfavorits, gràcies a millores substancials de les seves cases en matèria de rehabilitació, equipament i eficiència energètica. «La nostra Fundació és la donant principal d’aquest fons que ara comença a funcionar i amb el qual confiem poder ajudar els col·lectius més vulnerables i mantenir activa la nostra línia d’acció per lluitar contra la pobresa energètica», ha indicat el director general de la Fundació Naturgy, Martí Solà.

L’import econòmic inicial aportat per la Fundació es destinarà a tres línies d’actuació principals. D’una banda, la rehabilitació expressa d’habitatges per millorar l’eficiència energètica i per a l’equipament als habitatges tant de reparació com de substitució. D’altra banda, les accions que preveu el Fons també van dirigides a l’adequació a la normativa bàsica per garantir el subministrament per complir la normativa de seguretat, tant en instal·lacions d’electricitat com de gas.

Els beneficiaris del Fons de la Fundació Naturgy seran aquelles persones en situació de vulnerabilitat que siguin o bé propietaris o bé llogaters dels habitatges que es rehabiliten. Caldrà que les persones que es beneficiïn del Fons siguin ateses per entitats del Tercer Sector amb les quals la Fundació tingui acords de col·laboració o visquin en pisos la titularitat i gestió dels quals siguin d’entitats del Tercer Sector o administracions.

Obert a la ciutadania

A més de l’aportació de la Fundació Naturgy, el Fons Solidari de Rehabilitació Energètica està obert a les contribucions voluntàries que vulgui fer qualsevol ciutadà. «Més enllà de les aportacions de la Fundació Naturgy, qualsevol persona que vulgui pot contribuir al fons: clients, empleats, proveïdors, ciutadans en general, ja siguin persones físiques, associacions o un altre tipus d’entitat», ha explicat Martí Solà.

Vegeu sala de premsa