La Fundació Naturgy col·labora amb la Xunta per incloure el gas natural vehicular, la rehabilitació energètica i el gas renovable en la Formació Professional Dual dels centres educatius gallecs

Alumnes del CIFP Politècnic de Santiago són els primers beneficiats de l’acord signat avui a la capital gallega.

La conselleira d’Educació, Universitat i Formació Professional de la Xunta de Galícia, Carmen Pomar, i la directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, han signat avui un conveni per impulsar la formació de futurs professionals tècnics en els àmbits del gas natural vehicular, la rehabilitació energètica i el gas renovable.

L’acord s’ha segellat en el CIFP Politècnic de Santiago, de Santiago de Compostel·la, on prop de 60 alumnes del cicle formatiu de grau mitjà en Electromecànica de Vehicles Automòbils i del cicle formatiu de grau superior en Automoció seran els primers beneficiats d’aquesta col·laboració.

L’acord amb la Xunta permetrà a la fundació de la companyia energètica col·laborar en l’actualització dels programes de formació professional de la Comunitat en temes relacionats amb el sector energètic. També facilitarà que els alumnes puguin fer pràctiques en empreses col·laboradores del sector, a fi de complementar les competències professionals adquirides pels alumnes.

Coronado ha afirmat que “és molt important que la formació professional estigui alineada amb els requeriments del mercat laboral”, i en aquest cas concret, ha destacat la importància de promoure continguts que impliquin un desenvolupament empresarial i econòmic sostenible. “El sector energètic està en canvi constant, els avenços tecnològics són cada vegada més ràpids i les empreses hem de contribuir a actualitzar els continguts curriculars per facilitar la inserció laboral dels joves”, ha dit Coronado.

En el marc de l’acord signat avui, la Fundació Naturgy facilitarà recursos didàctics als centres educatius i oferirà cursos dirigits al professorat, per posar al seu abast coneixement tècnic actualitzat entorn de les noves tecnologies del sector. Ja s’han dut a terme les primeres formacions amb professors del Politècnic de Santiago.

Després de l’acte, prop de 300 alumnes han assistit a una jornada sobre la implantació del gas natural com a combustible per a vehicles, en la qual han participat la conselleira Carmen Pomar i la directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado. També hi han intervingut el tècnic de l’àrea de desenvolupament de l’Estratègia de Canvi Climàtic de la Xunta de Galícia, César Bermúdez, que ha parlat sobre l’impacte ambiental del transport, i el responsable de la formació tècnica de SCANIA, Justo Figueroa, que ha tractat sobre el gas natural vehicular des d’un punt de vista més tècnic.