La Fundació Naturgy col·laborarà amb CEAR en la rehabilitació energètica d’habitatges de famílies vulnerables

La iniciativa, emmarcada en el Pla de vulnerabilitat energètica de Naturgy, segueix les directrius de l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024.

La Fundació Naturgy i la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR) col·laboraran per millorar l’eficiència energètica de llars de famílies refugiades en situació de vulnerabilitat, gràcies als recursos del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la Fundació de l’empresa energètica.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va destacar el seu objectiu de mantenir obertes les vies de col·laboració amb el Tercer Sector. “La signatura d’acords per avançar en la millora de la qualitat de vida dels col·lectius vulnerables és una de les prioritats que manté la Fundació Naturgy per lluitar contra la pobresa energètica”, va afirmar Coronado.

El conveni se suma als ja signats amb altres entitats (Foment de l’Habitatge Social, Hábitat 3, Fundació per a la Caritat de la Construcció de Càritas, Fundació Mambré, Fundación Tengo Hogar i Accem), que ja tenen accés al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica per fer intervencions en matèria de rehabilitació, equipament i eficiència als pisos que gestionen.

Aquest nou acord permetrà continuar emprenent actuacions segons les directrius de l’estudi “Re-habilitación exprés para hogares vulnerables” de la Fundació Naturgy, que promou mesures de baix cost però de gran impacte, tant en la qualitat de vida de les persones com en la factura energètica de les famílies. Els habitatges gestionats per CEAR hauran d’estar ocupats per famílies vulnerables o en risc de vulnerabilitat. Entre les mesures de rehabilitació que s’estableixen s’inclouen la reparació i la compra de sistemes de calefacció; la instal·lació de tancaments en finestres i envidriaments; la reparació i posada en marxa d’instal·lacions d’electricitat i gas; o la millora de l’aïllament de parets.

Vegeu sala de premsa

Relacionat amb: