La Fundació Naturgy i l’Ajuntament de Terrassa ajuden a prop de 140 famílies vulnerables a fer un consum eficient i reduir la seva factura energètica

L’Escola d’Energia de la fundació de la companyia energètica, a través de l’Oficina Municipal d’Atenció a la Pobresa Energètica i Promoció de l’Eficiència Energètica, (OFIMAPE), ha realitzat enguany 22 sessions i n’hi ha 10 més previstes fins al desembre.

Prop de 140 famílies vulnerables de Terrassa han estat ateses, des del mes de gener, en  les sessions de formació de l’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy, que s’han realitzat conjuntament amb l’Oficina Municipal d’Atenció a la Pobresa Energètica i Promoció de l’Eficiència Energètica (OFIMAPE) a Terrassa.

L’objectiu dels tallers de la Fundació Naturgy és oferir a famílies vulnerables pautes per realitzar un consum energètic més eficient, reduint l’import de la seva factura sense perdre les condicions de confort a la llar. El contingut d’aquests tallers realitzats a Terrassa s’ha adaptat per assessorar i atendre les demandes de la gent gran.

A més a més de consells per fer un consum energètic més eficient a la llar en les activitats quotidianes, han rebut assessorament per realitzar gestions que els han permès reduir la seva factura energètica. Les que més s’han fet són el canvi de contractes al mercat regulat d’electricitat i gas (un total de 68); l’adequació de la potència elèctrica contractada a les necessitats específiques de les persones assistents (62); i la contractació de la discriminació horària (62).

OFIMAPE i la Fundació Naturgy ja estan treballant en un nou calendari per reprendre les formacions i realitzar-ne una desena més fins al desembre.

L’Escola d’Energia és un projecte de la Fundació Naturgy, que està emmarcat dins del Pla de Vulnerabilitat Energètica de Naturgy. María Eugenia Coronado, directora general de la Fundació Naturgy, destaca l’aliança que mantenen amb ajuntaments com el de Terrassa, i amb entitats socials per dur-la a terme: “Aquesta iniciativa és possible gràcies a la col·laboració d’uns experimentats companys de viatge com les administracions públiques, i els professionals i voluntaris de diverses ONG com Creu Roja i Càritas, i de moltes altres entitats socials que fan una gran tasca en municipis de tot Espanya”.

Per a Lluïsa Melgares, regidora d’Habitatge Socialde Terrassa, “fer aquests tallers específicament  per a persones grans és molt positiu, perquè hem de tenir en compte que és un col·lectiu vulnerable. Molt sovint les persones grans, per tal de no gastar, el que fan és reduir a mínims no confortables els seus consums d’energia”.

A les 140 famílies que s’han beneficiat d’aquesta iniciativa, a més a més de ser ateses en els tallers, se’ls ha fet un seguiment posterior des d’OFIMAPE, per tal d’assegurar que quedaven resolts tots els dubtes, i s’ha valorat si era necessària una assessoria energètica domiciliària per detectar problemàtiques de consum. En aquest sentit, Melgares ha recordat que “la informació i la divulgació és només una de les línies d’actuació de l’OFIMAPE, que també fa acompanyament a les famílies avaluant consums, assessorant i, quan cal, fent gestions amb les companyies subministradores, amb l’objectiu final de reduïr la pobresa energètica a Terrassa tant com es pugui”.