La Fundació Naturgy ofereix «Maletes viatgeres» per explicar l’energia als més petits als empleats del grup

La Fundació Naturgy ha posat a disposició dels treballadors del grup, en aquest curs escolar, les seves «maletes viatgeres» per apropar el món de l’energia als més petits de manera pràctica, amena i senzilla.

Maletas viajeras Fundación Naturgy

Gràcies a aquest recurs educatiu, els empleats de la companyia poden portar el seu coneixement del món de l’energia a les escoles dels seus fills o familiars.

Des del mes d’abril passat, més de 49 empleats de l’empresa s’han emportat de «viatge» aquestes maletes per Barcelona, Sant Cugat del Vallès, Madrid, Arroyomolinos, Montgat, El Boalo, Majadahonda, Cobisa, etc. Conceptualitzades per educadors especialitzats, aquestes «maletes viatgeres» s’adeqüen als diversos nivells educatius i al currículum escolar vigent. S’hi poden trobar des de turbines en les quals, en llançar-hi aigua, s’encén una bombeta fins a cotxes elèctrics que, en apropar-los una llum, es desplacen, etc. Així, garanteixen el desenvolupament d’una activitat en la qual els alumnes, per mitjà de dinàmiques innovadores i divertides, aprenen sobre els diversos tipus d’energia i adquireixen hàbits d’eficiència i estalvi energètic.

L’empleada de Naturgy Margarita B. les ha utilitzat amb alumnes de 3r d’Infantil i 3r de Primària a l’escola de les seves filles i ens explica que ha «gaudit molt» de l’experiència: «I el millor és que els nois i la professora, també. Els he parlat d’energia, del seu significat, de les diverses fonts d’energia de la naturalesa i la manera de transformar-la per generar electricitat, per exemple, o calor».

maletes-viatgeres-experiencia2

De fet, en el blog de l’escola van escriure: «Fa uns quants dies, la mare d’una companya dels tucans va voler compartir una tarda amb nosaltres i explicar-nos moltes coses sobre l’energia. Amb un conte molt divertit amb protagonistes com «Mojamoja», «Eolo» i «Solecito» vam poder conèixer diverses fonts d’energia (hidràulica, eòlica i solar, respectivament). Després, gràcies a una aplicació, vam poder comprovar com els molins que havíem acolorit al matí «prenien vida» i començaven a moure les aspes per produir energia, aconseguint així encendre una bombeta. Va ser una tarda molt interessant! I per això, tots els nens de tercer d’Infantil agraïm molt a la Marga que ens fes una proposta tan lúdica i entretinguda».

Una altra companya del grup, Cristina M., va utilitzar la maleta viatgera a la classe de P4 de la seva filla. Segons ens explica, «l’activitat va ser un èxit rotund: els nens van seguir bé l’activitat, que va estar totalment ajustada als seus coneixements i capacitats. Al final, tots van coincidir que allò que més els havia agradat va ser veure com l’aigua que abocàvem des d’una ampolla posava en marxa el petit ventilador al qual estava connectat. Les mestres també van considerar que l’activitat estava ajustada al nivell dels destinataris».

Així mateix, el treballador José P., de Qualitat de GNL, va anar fa uns quants dies a la classe de la seva filla, que cursa Infantil. «Va ser una gran experiència, als nens els va encantar i jo m’ho vaig passar molt bé. Des que arribes a la classe tots estan pendents de la maleta i del que faràs. La professora es va quedar molt sorpresa per la qualitat del contingut de la iniciativa».

Pots trobar més informació d’aquest recurs educatiu aquí.

Relacionat amb: