La Fundació Naturgy oferirà activitats educatives i culturals a Madrid a més de 350 menors en risc d’exclusió social

La iniciativa, que compta amb la col·laboració de la Fundació Secretariat Gitano, Càritas i la Creu Roja, oferirà un programa d'activitats enfocades a l'eficiència i a l'estalvi energètic, que s'impartirà a Madrid del 9 al 17 de juliol.

El programa es complementa amb l'Energytruck, una exposició mòbil de la Fundació Naturgy que mostra, d'una manera visual i interactiva, què és l'energia i com podem consumir-la de forma responsable.

La Fundació Naturgy, en col·laboració amb la Fundació Secretariat Gitano, Càritas i la Creu Roja, oferirà del 9 al 17 de juliol un programa d'activitats sobre eficiència energètica adreçat a nens i joves en situació de vulnerabilitat, d'edats compreses entre els 3 i els 14 anys. Els tallers mostraran d'una manera lúdica i didàctica diferents iniciatives per a l'ús responsable de l'energia.

Les activitats, emmarcades en les accions del Pla de vulnerabilitat llançat el 2017 per la companyia energètica, s'impartiran a les seus de les entitats socials, ubicades a Madrid, i ensenyaran de forma experiencial i innovadora, valors com la sostenibilitat i l'estalvi energètic. La proposta es complementa amb la visita de l’Energytruck, una exposició mòbil de la Fundació Naturgy, ubicada en un gran camió sostenible, que mostra, d'una manera visual i interactiva, què és l'energia i com podem consumir-la de forma responsable.

La directora d’Educació i Patrimoni de la Fundació Naturgy, Eva Buch, va manifestar el compromís d’afavorir el desenvolupament de la societat mitjançant propostes culturals i educatives que facilitin a la ciutadania l’accés a un coneixement especialitzat en l’àmbit de l’energia i el medi ambient. “La preservació de l'entorn mitjançant un ús racional de l'energia depèn de tothom, per aquesta raó, treballem per oferir propostes accessibles a tots els públics”.

La proposta de la Fundació Naturgy iniciarà el seu recorregut el dilluns 9 de juliol a la seu de la Fundació Secretariat Gitano, a l'avinguda del Parque de Palomeras Bajas de Madrid. Posteriorment, es desplaçarà a les seus de Càritas, al passeig de la Ermita del Santo amb Vía Carpetana de Madrid, el dimarts 10 de juliol; al Wanda Metropolitano de Madrid, els dies 11 i 12 de juliol; i a la carretera de la Estación de Hortaleza, número 16, de Madrid, el divendres 13 de juliol. Durant la setmana següent, l'exposició mòbil es podrà visitar a la seu de la Creu Roja, al carrer d’Emilio Muñoz, al davant del carrer de Santa Leonor, el dimarts 17 de juliol.

Una proposta cultural ecoeficient per a tothom

L'exposició mòbil Energytruck estarà oberta al públic i es podrà visitar de manera gratuïta de 16:00 a 19:00 h.

Al llarg dels seus 70 metres quadrats, l'espai mòbil inclou un equipament tecnològic ampli, format per continguts audiovisuals, interactius i multimèdia, a més de plafons informatius. Es tracta d’una exposició on es pot experimentar amb els continguts, a través d’activitats pràctiques centrades en el mateix visitant. El projecte també inclou una oferta de tallers i activitats pedagògiques participatives conduïdes per educadors especialitzats, que divulguen coneixements de ciència i tecnologia. Les activitats són gratuïtes, estan adreçades a tots els públics i adaptades a persones amb discapacitat.

El camió incorpora un motor dual de gas natural que genera entre un 15% i un 20% menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Mitjançant el sistema dual i un consum de combustibles aproximat del 70% de dièsel i el 30% de gas natural comprimit, el vehicle contribueix a la millora de la qualitat de l’aire, ja que redueix un 39% les emissions de PM i un 30% les emissions de NOx respecte a un vehicle només amb combustible dièsel.

L’Energytruck ha recorregut, des del gener de 2016, més de 49.226,40 quilòmetres i ha visitat 279 municipis de la geografia espanyola per traslladar coneixements relacionats amb l’energia, el medi ambient i el patrimoni industrial d’una manera amena, interactiva i amb activitats didàctiques conduïdes per educadors especialitzats. Més de 162.923 persones han visitat l’exposició, de les quals 66.192 són alumnes de grups escolars de primària, batxillerat i formació professional, i la resta, 96.731 persones, ho han fet a través de diferents col·lectius socials o durant les jornades de portes obertes.

La Fundació Naturgy

La Fundació Naturgy, fundada el 1992 per Naturgy, té com a missió la difusió, la formació, la informació i la sensibilització de la societat en temes d’energia i medi ambient. També desenvolupa programes d’Acció Social tant en l’àmbit nacional com internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica. En l’àmbit cultural, promou accions orientades envers la preservació i la difusió del patrimoni històric del sector del gas i l’electricitat.