La Fundació Naturgy presenta a Guadalajara una exposició sobre la contaminació atmosfèrica i com afecta la salut de les persones i del medi ambient

L’exposició, que es podrà visitar gratuïtament del 7 al 22 de novembre en el Teatro Auditorio Buero Vallejo de Guadalajara, es complementa amb una oferta d’activitats educatives.

Exposición La calidad del aire Guadalajara

A Guadalajara, amb motiu de la celebració del seminari «Energia i qualitat de l’aire: diagnòstic i respostes», la Fundació Naturgy ha presentat una exposició temporal en el Teatro Auditorio Buero Vallejo de Guadalajara, que es podrà visitar de manera gratuïta del 7 al 22 de novembre de 2018. La mostra, titulada «La qualitat de l’aire. Un repte actual», ha estat inaugurada avui pel director general d’Indústria, Energia i Ocupació de la Conselleria d’Economia, Empreses i Ocupació de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa, José Luis Cabezas, i el director general de la Fundació Naturgy, Martí Solà.

Una mostra per abordar la millora de la qualitat de l’aire

L’exposició “La qualitat de l’aire. Un repte actual”, produïda per la Fundació Naturgy amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament educatiu, ambiental i cultural de la societat, mostra com el fenomen de la contaminació atmosfèrica és un factor clau que determina la salut de les persones i del medi ambient. La implementació de diferents iniciatives, per part d’administracions, empreses privades i ciutadania, serà un repte imprescindible per complir els nivells que marca l’Organització Mundial de la Salut per millorar la qualitat de l’aire del nostre entorn. En aquest context, entre altres mesures, l’ús responsable de l’energia i, en concret, del gas natural com a combustible net, serà un factor determinant per reduir les emissions i procurar la millora de la qualitat de l’aire. La mostra, comissariada pel professor expert en contaminació atmosfèrica, Dr. Xavier Querol, ofereix les eines per conèixer i interpretar els factors clau que determinen la qualitat de l’aire a través de quatre àmbits: la descripció del fenomen, les causes que el provoquen, els efectes que produeix i les solucions per abordar-lo. L’exposició, presentada en castellà, després de passar per Barcelona, iniciarà una itinerància pel territori i efectuarà la pròxima parada a Guadalajara.

La directora d’Educació i Divulgació de la Fundació Naturgy, Eva Buch, ha manifestat el compromís d’afavorir el desenvolupament de la societat mitjançant propostes expositives i educatives que facilitin a la ciutadania l’accés a un coneixement especialitzat en l’àmbit de l’energia i el medi ambient. “És imprescindible que totes les entitats —tant públiques, com privades i civils— treballem de bracet per millorar la qualitat de l’aire a les nostres ciutats, disminuint les emissions contaminants i promovent un canvi d’hàbits per a un ús més racional de l’energia i, així, contribuir en la preservació de l’entorn i de la salut de tots”.

Una proposta educativa sobre la qualitat de l’aire a les ciutats

L’exposició “La qualitat de l’aire. Un repte actual” es complementa amb un programa educatiu gratuït dissenyat per a alumnes d’educació secundària obligatòria, batxillerats i formació professional. La proposta didàctica inclou una visita i una activitat que permetrà als escolars conèixer el fenomen i convertir-se en agent actiu per contribuir a aportar solucions al repte mediambiental. El programa educatiu de l’exposició, conduït per monitors especialitzats, representa una oportunitat per familiaritzar-se amb continguts curriculars tècnics d’una manera pedagògicament innovadora.

El comissari de l’exposició, Xavier Querol

Xavier Querol Carceller (Morella, 1963), autor de la publicació “La qualitat de l’aire a les ciutats. Un repte mundial”, editada per la Fundació Naturgy, és professor de Recerca del CSIC a l’Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l’Aigua, investiga en geoquímica ambiental, especialment de contaminació atmosfèrica. Doctor en CC Geològiques per la UB, va realitzar el postdoc a BGS-NERC, el Regne Unit. Posteriorment es va incorporar a l’Institut de Ciències de la Terra Jaume Almera del CSIC, i el 2008 a l’IDAEA. Apareix a la llista de Thomson Reuters de l’1% dels investigadors més citats del món el 2014, 2015 i 2016. Ha dirigit nombrosos projectes nacionals i europeus, entre ells el premiat fa poc com a millor projecte LIFE Environment el 2017, ha escrit més de 550 articles en revistes científiques indexades, ha dirigit 27 tesis doctorals. Premi Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya 2009 i Premi Rei Jaume I 2013 en protecció del medi ambient, i membre electe de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona el desembre del 2017.

Relacionat amb: