Presentem al Festival YoMo un joc multimèdia sobre el repte de millorar la qualitat de l’aire

Aquesta proposta innovadora fa reflexionar, de manera lúdica, sobre un fenomen clau per a la salut de les persones i el medi ambient.

La Fundació Naturgy presenta, a Catalunya, el joc multimèdia Cleanairs, en el marc de la seva participació en l’edició de 2019 del Festival YoMo, per desafiar els assistents a crear accions que ajudin a millorar la qualitat de l’aire de la ciutat.

La contaminació atmosfèrica és un factor clau per a la salut de les persones i el medi ambient, i per això la implementació d’iniciatives per part d’administracions, empreses privades i ciutadania és un repte imprescindible per complir els nivells que marca l’Organització Mundial de la Salut a fi de millorar la qualitat de l’aire del nostre entorn.

El plantejament d’aquest nou joc, en el qual ja han participat més de 20.500 persones, parteix de la disposició de quatre regidories hipotètiques, representades sobre una taula interactiva. Durant les partides, els participants assumeixen el repte d’impulsar polítiques públiques sobre energia, urbanisme, mobilitat, neteja i gestió de residus. Les propostes que es van generant es projecten en temps real en pantalles, per poder comparar les diferents opcions plantejades pels participants i valorar les conseqüències de les decisions preses per cada equip.

Mitjançant aquesta proposta multimèdia, que s’adreça especialment als joves, s’aborden, a més, qüestions com el civisme i el compromís social.

El director general de la Fundació Naturgy, Martí Solà, ha expressat la ferma voluntat de contribuir al foment de vocacions tecnològiques i científiques a través de convocatòries d’impacte internacional com el YoMo, impulsat per GSMA i el Mobile World Capital Barcelona. “La Fundació Naturgy aposta per l’educació i per la transmissió de valors entre les generacions més joves, com a camí per resoldre reptes futurs del planeta i millorar la qualitat de vida de les persones”, va afirmar.

La Fundació Naturgy i la seva vocació educativa

El joc Cleanairs forma part del catàleg de propostes educatives i divulgatives amb què la Fundació Naturgy té per objectiu transmetre valors entorn del canvi de model energètic, la preservació del medi ambient i el consum responsable de l’energia.

Des que es va posar en marxa el 2012, gairebé 700.000 infants i joves han participat en aquestes iniciatives educatives adreçades a escolars de tots els nivells, entre les quals destaquen els recursos educatius online i presencials per a l’aula, el Programa d’Aprenentatge-Servei (APS) o les experiències itinerants.

La Fundació Naturgy, fundada el 1992 per la companyia energètica, també desenvolupa programes d’acció social, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.