La Fundació Naturgy presenta un innovador viatge virtual a l’espai per conscienciar sobre els reptes ambientals del planeta, la transició energètica i l’economia circular

El nou projecte de divulgació “Energy Challenge” es pot visitar des d’avui i fins diumenge en el marc de l’“Eje Castellana Verde”, que té lloc a Madrid amb motiu de la COP25.

El gas renovable, els hàbits de consum responsable d’energia o la qualitat de l’aire són alguns dels assumptes sobre els quals l’“Energy Challenge” convida a reflexionar, en un viatge espacial interactiu i envoltant a bord d’un vehicle eficient de 70 m², guiat per un robot d’última generació.

L’“Energy Challenge” recorrerà una quarantena de municipis espanyols al llarg de l’any que ve, on espera assolir els 100.000 visitants.

Energy Challenge

La Fundació Naturgy presenta avui, a l’ “Eje Castellana Verde” de Madrid, el seu nou projecte de sensibilització “Energy Challenge”. Es tracta d’una experiència itinerant i innovadora per apropar als més joves, i el públic en general, coneixements actualitzats sobre la transició energètica, l’economia circular, la qualitat de l’aire i les noves tecnologies energètiques.

Pantalles tàctils amb projecció 360º d’un centenar de vídeos, seients giratoris i un robot intel·ligent anomenat Energy 360, són part de la tecnologia que configura l’experiència de l’“Energy Challenge”.

Es convida els visitants a fer un viatge espacial, en una aeronau futurista comandada per robots d’última generació. D’aquesta manera passen a formar part d’una missió espacial per resoldre el repte de l’energia (en anglès, energy challenge), en un moment de transició cap a la descarbonització com és l’actual.

En el seu viatge, de 20 minuts de durada, els tripulants observen la Terra i el Cosmos per reflexionar i prendre consciència de la situació d’emergència climàtica del planeta i de la necessitat de contribuir a assumptes de cabdal importància com ara l’economia circular, la qualitat de l’aire i les noves tecnologies energètiques.

La iniciativa mostra el paper clau de la innovació i els hàbits de consum responsable per aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides en matèria de l’energia.

A més, la Fundació Naturgy ha configurat aquesta experiència en un vehicle de 70 m2 respectuós amb el medi ambient, que disposa d’un motor dual de gas natural. Durant el rodatge, genera entre un 15% i un 20% menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Així mateix, contribueix a millorar la qualitat de l’aire, ja que redueix reduir un 39% les emissions de partícules i un 30% les emissions de NOx respecte a un vehicle que funciona només amb combustible dièsel.

Ruta per una quarantena de municipis espanyols

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, ha definit el nou projecte com una “iniciativa disruptiva per explicar el desafiament ambiental del planeta”. “Tots els ciutadans hem de ser conscients dels reptes que tenim i que és només a les nostres mans revertir el canvi climàtic”, va afirmar. Per això, “iniciatives com l’“Energy Challenge”, amb el qual recorrerem tot Espanya, poden contribuir a sensibilitzar la població i a explicar que comptem amb nous vectors energètics, com el gas renovable, que poden contribuir que l’economia circular i la transició energètica siguin una realitat,” ha assenyalat Coronado.

Després de la COP25, l’“Energy Challenge” visitarà una quarantena de municipis de la Comunitat de Madrid, Castella i Lleó, Castella – la Manxa, Galícia, Andalusia, la Comunitat Valenciana i Catalunya. Els primers a rebre la visita abans de final d’any seran: Valdemoro (els dies 16 i 17, al carrer d’Hispanoamérica, 3), Parla (el dia 18, al carrer Brasil amb carrer Bolivia) i Valladolid (del dia 26 al 31 de desembre, a la fira nadalenca Navival).

Coronat ha explicat que tenen “un objectiu molt ambiciós: assolir les 100.000 visites fins a finals de 2020”. La directora general de la Fundació Naturgy ha animat totes les persones que vagin a visitar l’“Energy Challenge” a la seva ciutat, “perquè estem convençuts que l’experiència que plantegem donarà peu a la reflexió, que és sempre el pas previ a l’acció individual per contribuir a millorar el nostre entorn”.

L’experiència de l’“Energy Challenge” es complementarà amb un altre recurs divulgatiu de la Fundació, “The Circular Challenge”, una competició interactiva sobre la producció de gas renovable i l’economia circular, que quedarà instal·lada al costat del vehicle eficient en totes les parades que faci.

Aquesta nova iniciativa de la Fundació Naturgy és gratuïta i es pot adaptar tant a alumnes de primària i secundària com al públic en general. També rebrà col·lectius que sol·licitin una visita concertada.