La generació d’energia al mar i el respecte al medi ambient, complementaris gràcies a l’evolució tecnològica

Cantàbria ha acollit un seminari formatiu de la Fundació Naturgy, en què diversos experts han analitzat les perspectives futures del consum energètic i han exposat com, gràcies a la tecnologia actual, es pot generar energia al mar tot salvaguardant el medi ambient.

Portaveus del Govern de Cantàbria, l’Institut d’Hidràulica de Cantàbria, APPA Renovables, REPSOL, el Port de Vigo i Naturgy han participat en aquesta jornada.

La Fundació Naturgy, en col·laboració amb el Govern de Cantàbria, ha celebrat aquest matí a Santander un seminari dedicat a l'energia i el medi ambient al mar. Una desena d’experts de diversos camps de l’àmbit empresarial i institucional han compartit les seves perspectives sobre l’energia eòlica en alta mar, la gestió energètica als ports o les energies renovables marines.

La jornada ha estat inaugurada pel conseller d'Innovació, Indústria, Turisme i Comerç del Govern de Cantàbria, Francisco Martín, i pel director general de la Fundació Naturgy, Martí Solà.

Martín ha destacat la necessitat que Cantàbria «recuperi el temps perdut» i torni «a sumar-se a les energies renovables», especialment les relacionades amb l’aprofitament del mar i les ones. «No hi ha més remei que migrar a les renovables com més aviat millor» i, per fer-ho, «ens falta assumir com a societat que, si volem energia renovable, caldrà veure aerogeneradors i, si volem energia fotovoltaica, haurem de tenir panells a les nostres teulades», ha afirmat. Així, ha insistit que «és un simple cost de percepció, que comporta força més avantatges i beneficis per al medi ambient» i ha acabat afirmant que «l’energia de les ones està en bolquers, però hi ha un munt de quilowatts aprofitables que viatgen pel món a través de les ones i que es podran utilitzar».

Per la seva banda, Solà ha recordat que «l’ús racional dels recursos energètics, el desenvolupament sostenible i la protecció del medi ambient són algunes de les línies de treball de la Fundació Naturgy» i ha destacat l’experiència de Cantàbria en la gestió ambiental de les activitats marítimes.

El director general d’Indústria, Comerç i Consum del Govern de Cantàbria, Raúl Pelayo, ha estat l’encarregat de clausurar la trobada.

Vegeu sala de premsa