La millora de la qualitat de l’aire ha de ser una prioritat en les polítiques mediambientals

Guadalajara ha acollit avui un seminari formatiu de la Fundació Naturgy en què diversos representants de l’Administració central, regional i local, juntament amb experts del sector, han analitzat la contaminació local, els seus efectes sobre la salut i les mesures implantades.

Inauguración Seminario Guadalajara La Calidad del Aire

La Fundació Naturgy, en col·laboració amb la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa, ha celebrat aquest matí a Guadalajara una jornada dedicada a l’energia i la qualitat de l’aire. Experts de diversos camps de l’àmbit institucional, sanitari i universitari han compartit les seves perspectives sobre la contaminació atmosfèrica i les línies d’investigació obertes en l’actualitat, entre d'altres assumptes.

La jornada ha estat inaugurada pel director general d’Indústria, Energia i Ocupació de la Conselleria d’Economia, Empreses i Ocupació de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa, José Luis Cabezas, i el director general de la Fundació Naturgy, Martí Solà.

Cabezas ha agraït a la Fundació Naturgy la seva preocupació i implicació per millorar la qualitat de l’aire i, per tant, la salut humana, i ha ressaltat el compromís del Govern de Castella-la Manxa amb la sostenibilitat. El director general d’Indústria, Energia i Ocupació de la comunitat ha explicat que el Govern regional que presideix Emiliano García-Page «només veu avantatges» en les energies renovables, com proven els 119 projectes de producció d’energia elèctrica d’origen renovable que estan en tramitació a la regió, amb una potència total de més de 2.600 MW.

Així mateix, ha recordat que, amb vista al 2030, les emissions de CO2 s’han de reduir un 40 % a Espanya i la producció d’energia renovable ha d’arribar al 32 %. «A Castella-la Manxa fem un gran esforç per donar suport i impulsar tot el que estigui relacionat amb les energies renovables, reduir les emissions de gasos contaminants i aconseguir estalvis energètics», ha subratllat. En aquest sentit, ha destacat que Castella-la Manxa és la primera comunitat del país en energia fotovoltaica instal·lada, la segona en solar tèrmica, la tercera en eòlica i la quarta en el conjunt de renovable.

Per la seva banda, Solà ha recordat la tasca en què fa mesos que està bolcada la Fundació Naturgy quant a la conscienciació del problema de la qualitat de l’aire. «Per a nosaltres és fonamental promoure jornades com aquesta amb professionals del sector, que ens ajuden a posar en relleu els riscos que representa la contaminació atmosfèrica per a la salut i el canvi climàtic. Que serveixi com a dada la que ofereix l’Organització Mundial de la Salut, atès que només una de cada deu persones viu en una ciutat que compleix els valors guia de qualitat de l’aire», ha afirmat.

El viceconseller de Medi Ambient de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Desenvolupament Rural de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa, Agapito Portillo, ha clausurat la trobada.

Vegeu sala de premsa