L’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy arriba a La Garrotxa per explicar a famílies vulnerables com fer un consum eficient i reduir la seva factura energètica

La fundació de la companyia energètica organitza aquesta sessió juntament amb el Consell Comarcal.

Al voltant de 150 famílies han rebut aquesta formació enguany a la província de Girona.

La Fundació Naturgy organitza demà, 14 de juny, una sessió formativa de l’Escola d’Energia a Olot, de la mà del Consell Comarcal de La Garrotxa. L’objectiu és oferir a famílies vulnerables pautes per realitzar un consum energètic més eficient, reduint l’import de la seva factura sense perdre les condicions de confort a la llar.

Al llarg d’enguany, la Fundació Naturgy ja ha realitzat quinze jornades més de l’Escola d’Energia en diferents municipis de Girona, a les quals hi han assistit unes 150 famílies vulnerables.

En les sessions de l’Escola d’Energia es treballen temes relacionats amb l’eficiència energètica o l’optimització de factures. També s’identifica qui pot tenir accés al bo social, i se’ls ajuda a sol·licitar-lo. “El que busquem és apoderar les persones més vulnerables, perquè puguin minimitzar l’impacte del cost energètic aplicant les mesures i consells explicats als tallers”, afirma Ester Sevilla, directora de l’àrea de Projectes Socials i Internacional de la Fundació Naturgy.

L’Escola d’Energia és un projecte de la Fundació Naturgy, emmarcat dins del Pla de Vulnerabilitat Energètica de Naturgy. María Eugenia Coronado, directora general de la Fundació Naturgy, destaca l’aliança que mantenen amb administracions i entitats socials per dur-la a terme: “Aquesta iniciativa és possible gràcies a la col·laboració d’uns experimentats companys de viatge com les administracions públiques, i els professionals i voluntaris de diverses ONG com Creu Roja i Càritas, i de moltes altres entitats socials que fan una gran tasca en municipis de tot Espanya”.

Des de la seva posada en marxa el juny de 2017, l’Escola d’Energia ha format més de 15.500 persones, entre famílies en situació de vulnerabilitat energètica i tècnics del tercer sector i de l’Administració a tot Espanya.

Qualsevol entitat o ajuntament que vulgui oferir aquest tipus de formació gratuïta pot posar-se en contacte amb la Fundació Naturgy a través de la pàgina web de la Fundació (https://www.fundacionnaturgy.org/) o a l’adreça electrònica escuelaenergia@naturgy.com.

Relacionat amb: