L’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy formarà a famílies vulnerables de Lora del Río, Alanís, La Puebla de los Infantes i Cantillana per ajudar-los a fer un consum eficient i reduir la seva factura energètica

La fundació de la companyia energètica organitza sessions formatives al costat dels ajuntaments dels diferents municipis sevillans. Més de 160 famílies en situació de vulnerabilitat han rebut aquesta formació aquest any a la província de Sevilla.

La Fundació Naturgy organitza aquest mes diverses sessions de l’Escola d’Energia a Lora de el Río, Alanís, La Puebla de los Infantes i Cantillana, en col·laboració amb els seus respectius ajuntaments. L’objectiu és oferir a famílies vulnerables pautes per realitzar un consum energètic més eficient, reduint l’import de la factura sense perdre les condicions de confort a la llar.

Els primers tallers formatius seran demà, 19 de novembre, a Lora de el Río. Al matí, a les 12h, tindrà lloc al Centro de Participación Activa de Mayores (c / Salines, nº 18); i a la tarda, a les 17h, a la Biblioteca Municipal (c / Bailén núm 0).

El 21 de novembre hi haurà dues noves sessions en Alanís, totes dues al Saló de Plens de l’Ajuntament (Plaça de l’Ajuntament, nº 2). Una serà a les 12h i una altra a les 16h.

Les dues últimes formacions de l’Escola d’Energia que se celebraran a Sevilla aquest mes seran el 28 de novembre a La Puebla de los Infantes i a Cantillana.

Aquest any, la Fundació Naturgy ja ha organitzat 16 sessions de l’Escola d’Energia en diferents localitats de la província de Sevilla, a les quals han assistit més de 160 famílies.

A les sessions de l’Escola d’Energia es treballen temes relacionats amb l’eficiència energètica o l’optimització de factures. També s’identifica qui pot tenir accés a el bo social, i se’ls ajuda a sol·licitar-ho. “El que busquem és donar poder a les persones més vulnerables, perquè puguin minimitzar l’impacte del cost energètic aplicant les mesures i consells explicats als tallers”, afirma Ester Sevilla, directora de l’àrea de Projectes Socials i Internacional de la Fundació Naturgy.

L’Escola d’Energia és un projecte de la Fundació Naturgy, que està emmarcat dins del Pla de Vulnerabilitat Energètica de Naturgy. Maria Eugenia Coronado, directora general de la Fundació Naturgy, destaca l’aliança que mantenen amb administracions i amb entitats socials: “Aquesta iniciativa és possible gràcies a la col·laboració d’uns experimentats companys de viatge com són les administracions públiques, i els professionals i voluntaris d’ONGs com Creu Roja i Càritas, i de moltes altres entitats socials que fan una gran tasca a municipis de tot Espanya “.

Des de la seva posada en marxa al juny de 2017, l’Escola d’Energia ha format més de 18.000 persones, entre famílies en situació de vulnerabilitat energètica i tècnics del Tercer Sector i de l’administració a tot Espanya.