Més de 4.000 famílies en situació de vulnerabilitat energètica es beneficien dels programes socials de la Fundació Naturgy i de Creu Roja Espanyola

Les dues entitats, que treballen conjuntament des de fa dos anys, renoven el seu acord per seguir ajudant famílies vulnerables gràcies als diversos programes d’acció social de la Fundació Naturgy.

Prop de 2.000 famílies vulnerables es podran beneficiar el proper any de la col·laboració entre la Fundació Naturgy i Creu Roja. Aquestes famílies s’afegiran a les 4.000 que ja han atès fins ara totes dues entitats a Espanya, gràcies al Programa de Voluntariat Energètic que duu a terme la fundació de la companyia energètica en el marc del Pla de Vulnerabilitat Energètica de Naturgy.

El president de Creu Roja Espanyola, Javier Senent, i la directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, han renovat el conveni de col·laboració per tercer any consecutiu i s’han mostrat satisfets pels resultats obtinguts fins ara.

Coronado va afirmar que «les dades demostren que treballar de manera col·laborativa amb les entitats del tercer sector ens permet arribar a moltes més famílies per millorar-ne les condicions de vida a la llar, gràcies a l’assessorament i les rehabilitacions energètiques als seus habitatges».

Per la seva banda, Senent considera que «les aliances d’empreses a llarg termini, com la que tenim amb la Fundació Naturgy, responen a diversos reptes socials i mediambientals, però representen factors claus d’èxit comú, ja que permeten millorar la qualitat de la nostra intervenció; a més, els voluntaris de totes dues organitzacions són la clau de la col·laboració conjunta».

Més de 250 rehabilitacions energètiques als habitatges

Gràcies a la renovació de l’acord, Creu Roja tornarà a tenir accés al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la Fundació Naturgy. Amb aquests recursos, podrà seguir portant a terme actuacions als habitatges dels seus beneficiaris. Fins ara, s’han rehabilitat prop de 360 habitatges en el marc d’aquesta col·laboració. Aquestes actuacions han millorat l’eficiència energètica dels pisos i han permès a les famílies reduir la factura energètica.

Totes dues entitats mantindran també el voluntariat conjunt d’empleats de Naturgy i col·laboradors de Creu Roja per assessorar famílies vulnerables en temes relacionats amb el consum d’energia i el pagament dels serveis. La Fundació Naturgy té més de 500 voluntaris, que treballen juntament amb els de Creu Roja en aquestes tasques.

En virtut de l’acord, l’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy també continuarà impartint tallers formatius tant a voluntaris i tècnics de Creu Roja com als beneficiaris d’aquesta entitat. Durant aquest any, s’han dut a terme més de 120 tallers a diverses seus locals de Creu Roja per tot Espanya.

Així mateix, es tornarà a fer un programa de sensibilització amb els més petits, gràcies a Creu Roja Joventut. En la primera edició d’enguany, un total de 330 nens han participat en més de quaranta activitats sobre eficiència energètica i consum responsable en ludoteques de Creu Roja de Barcelona i Madrid. Aquestes activitats també han estat dirigides per voluntaris de la Fundació Naturgy.