El Museu del Gas presenta l’exposició “Energia” a la Biblioteca de Tordera

La mostra itinerant es podrà visitar fins al 24 de novembre i oferirà una reflexió al voltant del futur energètic i les eines disponibles per emprendre’l de manera responsable.

El Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa presenta l’exposició itinerant Energia a la Biblioteca de Tordera. La mostra, que es podrà visitar fins al 24 de novembre, revela el paper protagonista de l’energia en el progrés de la societat, des de l’arribada de l’enllumenat públic a les ciutats fins a la introducció dels aparells domèstics moderns a les llars. A més, ofereix als visitants una reflexió al voltant del futur energètic i de les eines que tenim a l’abast per emprendre’l d’una manera responsable i eficient.

Consum energètic responsable

A través de la presentació de les diferents alternatives energètiques disponibles actualment, l’exposició mostra les claus per entendre que totes les energies tenen avantatges i inconvenients i que, per tant, no existeixen fórmules màgiques per resoldre el futur energètic. Per aquest motiu, la mostra condueix els visitants cap a les qüestions capitals de la nostra agenda futura: l’estímul d’un consum energètic responsable amb el mínim impacte sobre el medi ambient, a través de l’estalvi i l’eficiència.

La Biblioteca de Tordera té especial interès en difondre i donar a conèixer aquest tema perquè disposa del Segell de Garantia de Qualitat Ambiental i, per això, una de les funcions de la biblioteca és fomentar l’estalvi energètic i el respecte pel Medi Ambient.