Professors d’FP de Girona, Lleida i Tarragona es formen sobre noves tecnologies més sostenibles en un curs de la Fundació Naturgy, SEAT i Scania

Comença la segona edició de formació en GNV a 14 professors de 7 centres de tot Espanya que imparteixen cicles de Formació Professional. Juntament amb SEAT i Scania, la Fundació vol donar resposta a les necessitats del sector amb professionals formats en aquestes noves competències.

Docents de Formació Professional de l’Institut Montilivi de Girona, de l’Institut La Caparrella de Lleida i de l’Institut Pere Martell de Tarragona han participat en un curs de formació sobre gas natural vehicular (GNV), organitzat per la Fundació Naturgy, SEAT i Scania. La formació teòrico-pràctica ha tingut lloc en les instal·lacions que SEAT té a Martorell, on també han anat professors de Galícia, Madrid, la Comunitat Valenciana i Castella-La Manxa. El curs ha aprofundit en l’ús del Gas Natural Comprimit (GNC) en cotxes, camions i autobusos, i del Gas Natural Liquat (GNL) en vehicles pesats.

El GNV és una tecnologia moderna i eficient, i una alternativa sostenible que contribueix a millorar la qualitat de l’aire en els entorns urbans. La seva utilització contribueix a reduir en un 85% les emissions d’òxids de nitrogen i en un 95% les partícules en suspensió, que són els principals agents de contaminació urbana.