Experiència acadèmica i social

L’Aprenentatge per Servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, ben articulat, en el qual els participants, a través del seu centre educatiu, es formen tot treballant a partir de necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Així, es tracta d’un projecte educatiu amb utilitat social en el qual el servei que es presta dóna sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprèn es pot transferir a la societat en forma d’acció.

En definitiva, l’Aprenentatge per Servei vincula el coneixement acadèmic amb l’activitat pràctica, ofereix una experiència formativa que alhora té utilitat social i contribueix a la formació de ciutadans i futurs professionals.

aprenentatge-servei-aps-museu

Cursos i temàtiques

La Fundació Naturgy ha elaborat el Programa Aprenentatge per Servei a l’abast de la comunitat educativa sobre gestió energètica dirigit a alumnes de 3r i 4t d’ESO.

El programa s’engloba sota les temàtiques de Medi ambient (cura, conservació i educació ambiental), Física, Química i Tecnologia.

Extracte

Coneixement

Explicar conceptes bàsics referents a l’estalvi i a l’eficiència energètica.

Esperit crític

Facilitar l’anàlisi crític de l’entorn des de la perspectiva energètica i conèixer què es pot fer a nivell individual i col·lectiu.

Conscienciació

Fomentar actituds de respecte envers el medi ambient.

Participació

Realitzar activitats de participació i de col·laboració que promoguin el compromís social i democràtic.

Transversalitat

Analitzar les conseqüències d’implementar hàbits i mesures d’estalvi i eficiència energètica, des de la perspectiva econòmica, tecnològica, entre d’altres.

libro-naturgyEl passat curs 2017/2018, es va realitzar una prova pilot del programa en diversos centres educatius, amb una valoració mitjana de 9 sobre 10.

Formació

• Continguts del programa educatiu
    • Sostenibilitat, auditoria energètica i eficiència energètica.
    • Construcció sostenible (reutilització de materials, eficiència en l’ús d’aigua i de l’energia, ús de vegetació autòctona, etc).
  • Àrees curriculars
    • Coneixement del medi.
    • Valors socials i cívics.
    • Àmbit digital.
    • Aprendre a aprendre.
  • Competències curriculars
    • Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge.
    • Objectes i sistemes tecnològics.
    • Medi Ambient.
    • Social i ciutadana.
    • Interacció amb el món físic.
aprenentatge-servei-aps-museu-3

Més informació i peticions per a participar en el programa:

Telèfon: 934 129 640
Correu electrònic: educacionfundacion@naturgy.com