Llar infantil Padre Lerchundi

La Fundació Naturgy continuarà col·laborant amb l’ONG Proclade a la llar infantil Padre Lerchundi, de Tànger, la finalitat de la qual és brindar suport econòmic a l’escola perquè pugui dur a terme la seva tasca social.

Entre les activitats que es promouen a l’escola destaquen les accions de suport social i escolar per a infants (menjador d’esmorzars, dinars i berenars, accés a material d’higiene, suport educatiu i activitats de lleure i temps lliure), així com la formació educativa i social de mares de família, l’aportació de beques de guarderia i una formació en fusteria per a joves de 16 a 25 anys.

Rehabilitació energètica de l’escola Jaafar Bnou Atia

Des de Fundació Naturgy estem convençuts de la importància de fer compatible el progrés i el desenvolupament econòmic de la societat amb l’ús eficient de l’energia, en el marc de col·laboració amb les associacions i centres escolars dels municipis de zones travessades pel gasoducte Magreb-Europa.

El 2019, es va treballar a l’escola Jaafar Bnou Atia, situada al douar cooperatiu El Jazoulia, Comú Mjaara, a la província d’Ouezzane. Aquest projecte va facilitar l’accés a l’escola a un col·lectiu desfavorit, format en un 60% per nenes petites. Els criteris de selecció d’aquesta escola van ser la manca d’infraestructures sanitàries i el sanejament de base.

Reforma de l’Escola Doughmaniya

Mitjançant aquesta iniciativa, la Fundació Naturgy, en col·laboració amb Metragaz (empresa que opera i manté el tram marroquí del gasoducte Maghreb-Europa), rehabilita l’escola de Doughmaniya, situada a la província de Jerada, al costat de la frontera algerianomarroquina. Hi reben formació 124 nens i nenes pertanyents a famílies de col·lectius desfavorits i, majoritàriament, nòmades.

L’escola no disposa de calefacció ni aigua calenta, les temperatures a l’hivern poden arribar a baixar dels zero graus i tant els banys com les zones d’esbarjo i estudi presenten un mal estat de conservació. Els treballs de rehabilitació busquen solucions energètiques i mediambientals a fi de millorar la qualitat de vida al centre escolar i així facilitar l’accés a l’educació.

Els treballs de reforma de l’escola consisteixen en la instal·lació d’un sistema de calefacció mural elèctrica a les sales de classe, la instal·lació d’un sistema d’aigua calenta solar, la reparació i la millora dels banys i la instal·lació de dutxes, la creació d’una biblioteca i l’adequació i la millora de la zona d’esbarjo, inclosa la plantació d’arbres.

Balanç de les 8es Jornades de Desenvolupament Sostenible de Tànger

La Fundació Gas Natural Fenosa col·labora en la realització d’unes jornades anuals de desenvolupament sostenible juntament amb l’Associació Marroquina per a un Desenvolupament Sostenible i l’Escola Nacional de Ciències Aplicades (ENSA) de Tànger (Universitat Addelmalek Esaadi de Tetuan-Tànger, UAE).

La Fundació Gas Natural Fenosa i l’Escola Nacional de Ciències Aplicades de Tànger signen un conveni marc de cooperació

L’objectiu d’aquest conveni de col·laboració és crear un espai d’intercanvi cientificotècnic en el qual es duguin a terme programes d’estudis i de recerques conjunts relacionats amb la tecnologia gasista i energètica.

La Fundació Gas Natural Fenosa i la Universitat de Tànger promouen l’eficiència energètica al Marroc

L’objectiu d’aquestes jornades organitzades a Tànger és crear un espai d’intercanvi entre actors públics i privats per explorar els reptes i les oportunitats de l’eficiència energètica com una palanca estratègica per al creixement econòmic sostenible.

La Fundació Gas Natural Fenosa i la Universitat de Tànger promouen el desenvolupament regional sostenible al Marroc

Les jornades pretenen crear un espai d’intercanvi de coneixements entre actors públics i privats que afavoreixi el desenvolupament sostenible de les regions.