Llar infantil Padre Lerchundi

La Fundació Naturgy continuarà col·laborant amb l’ONG Proclade a la llar infantil Padre Lerchundi, de Tànger, la finalitat de la qual és brindar suport econòmic a l’escola perquè pugui dur a terme la seva tasca social.

Entre les activitats que es promouen a l’escola destaquen les accions de suport social i escolar per a infants (menjador d’esmorzars, dinars i berenars, accés a material d’higiene, suport educatiu i activitats de lleure i temps lliure), així com la formació educativa i social de mares de família, l’aportació de beques de guarderia i una formació en fusteria per a joves de 16 a 25 anys.

Reforma de l’Escola Doughmaniya

Mitjançant aquesta iniciativa, la Fundació Naturgy, en col·laboració amb Metragaz (empresa que opera i manté el tram marroquí del gasoducte Maghreb-Europa), rehabilita l’escola de Doughmaniya, situada a la província de Jerada, al costat de la frontera algerianomarroquina. Hi reben formació 124 nens i nenes pertanyents a famílies de col·lectius desfavorits i, majoritàriament, nòmades.

L’escola no disposa de calefacció ni aigua calenta, les temperatures a l’hivern poden arribar a baixar dels zero graus i tant els banys com les zones d’esbarjo i estudi presenten un mal estat de conservació. Els treballs de rehabilitació busquen solucions energètiques i mediambientals a fi de millorar la qualitat de vida al centre escolar i així facilitar l’accés a l’educació.

Els treballs de reforma de l’escola consisteixen en la instal·lació d’un sistema de calefacció mural elèctrica a les sales de classe, la instal·lació d’un sistema d’aigua calenta solar, la reparació i la millora dels banys i la instal·lació de dutxes, la creació d’una biblioteca i l’adequació i la millora de la zona d’esbarjo, inclosa la plantació d’arbres.

Institut Princesse Lalla Meryem

El mes de juliol del 2002 la Fundació va inaugurar l’Institut Princesse Lalla Meryem, per a infants autistes a Tànger, fet que va representar un avenç important en la cura d’aquest tipus de problemes, ja que era la primera institució especialitzada en aquesta activitat que iniciava el seu treball de suport, ajuda i desenvolupament als nens autistes del Regne del Marroc.
3ok

La Fundació, que va col·laborar en la seva posada en marxa, continua vinculada amb aquesta important obra formant part del seu Consell d’Administració.

Entre el 20 i el 23 d’octubre de 2014, la Fundació, la Barcelona School of Management de l’Institut d’Educació Contínua (IDEC) de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona i l’Institut Princesse Lalla Meryem per a nens autistes van organitzar el seminari “Comunicació: metge, família, pacient” adreçat a metges, educadors especialitzats en l’autisme del Ministeri d’Educació Nacional del Marroc i familiars de nens amb autisme.

El seminari

Les jornades es van inaugurar a la seu de l’Institut Princesse Lalla Meryem, a la ciutat de Tànger, en un acte en què van intervenir el director de l’Institut, Abdelhak Abbadi, i el coordinador de projectes internacionals de la Fundació Naturgy, Manuel Beguer i Mayor.

L’objectiu de les jornades va ser aprofundir en les tècniques de comunicació entre metges, educadors i familiars de nens amb autisme.

Al seminari es van desenvolupar una sèrie de tallers dirigits pel coordinador de l’Àrea de Comunicació Corporativa del Màster de Comunicació Científica i Mèdica de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, Marc de Semir, que va ensenyar als metges i educadors la importància d’establir una comunicació amb el nen, de manera que es pugui conèixer la seva manera de ser i les seves necessitats específiques per fomentar actituds necessàries en el desenvolupament de la seva autonomia.

Programa de col·laboració amb la Universitat de Tetuan-Tànger

La Fundació Naturgy i l’Escola de Ciències Aplicades (ENSAT) de Tànger, entitat pública dependent de la Universitat Abdelmalek Esaadi de Tetuan-Tànger i Metragaz, van signar un conveni de col·laboració a fi d’introduir i impulsar la tecnologia del gas natural al Marroc.
Programas internacionales Fundación Naturgy Marruecos

L’objecte de l’acord és la formació dels futurs enginyers de l’ENSAT en un mòdul especial de tecnologia gasista per aconseguir incrementar l’oferta potencial de personal qualificat amb coneixements gasistes bàsics.

L’Escola de Ciències Aplicades

L’ENSAT es va crear l’any 1998 per formar enginyers polivalents i posicionar-se entre les millors escoles tècniques d’ensenyament superior del Marroc, va incloure el mòdul de gas natural dins del cinquè curs dels estudis universitaris d’enginyeria industrial. Aquest mòdul va iniciar la seva activitat el 30 d’octubre de 2008, i anava adreçat a 24 estudiants.

Al conveni es preveu, així mateix, el patrocini d’una sèrie de jornades a l’Escola Nacional de Ciències Aplicades sobre el desenvolupament sostenible.

Programas internacionales Fundación Naturgy Marruecos

Durant el curs s’ha realitzat formació sobre tecnologia del gas natural, de la qual s’han beneficiat 24 alumnes amb els mòduls següents:

Primera part

Transport de gas

Curs de protecció catòdica

Segona part

Transport de gas

Sistema integrat de gestió (seguretat i qualitat mediambiental)

Com a exercici pràctic es va dur a terme una visita tècnica de formació a l’estació de compressió de Tànger.

Des de 2008, el programa ha format 216 estudiants.

Vuitenes Jornades de Desenvolupament Sostenible a Tànger

La Fundació Naturgy organitza, des de fa vuit anys, unes jornades centrades en el desenvolupament sostenible a la ciutat de Tànger, en col·laboració amb l’Associació Marroquina per a un Desenvolupament Sostenible, l’Escola Nacional de Ciències Aplicades (ENSA) de Tànger (Universitat Abdelmalek Essadi de Tetuan-Tànger, UAE) i l’OREDD (Observatori Regional de l’Energia i del Desenvolupament Sostenible) de Tànger-Tetuan.
DSC_0035 ok

La vuitena edició d’aquestes jornades va portar per títol “L’Entreprise Marocaine face aux changements climatiques. Quel défis et opportunités pour uneix croissance plus durable?” i va tenir lloc el la seu del Consell de la Regió Tànger-Tetuan-Alhucemas, el dijous 5 de maig de 2016.

En paral·lel i en el marc de la conferència, s’organitza el fòrum Eco-Entreprises, dedicat a empreses i organismes a fi de comunicar i compartir idees sobre les bones pràctiques de desenvolupament sostenible i de responsabilitat social i per presentar al públic les noves tecnologies verdes i els sectors relacionats amb el green business.

Des del 2009, han assistit a les jornades 1.800 persones del món empresarial, polític i universitari.

ultimaok