Programa de suport a la “Qedela Secondary School. Mpumalanga”

L’objectiu d’aquest programa és ajudar a crear un entorn propici per a l’aprenentatge i l’ensenyament, mitjançant la implementació d’un model de desenvolupament que tracti l’ambient acadèmic, l’àmbit social, les infraestructures i la seguretat a les escoles per garantir que aquestes tinguin el nivell de gestió i de lideratge en la comunitat.

Aquesta escola està en l’àrea d’influència del nostre negoci, en concret a Saul Mkhizeville, Piet Relief, al districte de Gert Sibanda Mpumalanga, la població més propera a la instal·lació minera de Kangra, que té una població d’escassos recursos. Qedela Secondary School té 1.289 alumnes i ofereix nivells del 8 al 12.

L’estructura de l’escola és la següent:

•  “School Governing Body” (SGB): 12 membres
  •  “School Management Team” (SMT): 8 membres
Programas internacionales Fundación Naturgy Sudáfrica

Aquest programa s’emmarca dins de l’acord signat entre la Fundació Naturgy i l’Adopt-a-School Foundation, el 8 de juliol de 2015, entre el director executiu de l’Adopt-a-School Foundation, Stephen Lebere, i el director general de la Fundació Naturgy, Martí Solà Sugrañes.

La Fundació Adopt-a-School promou el desenvolupament d’escoles a Sud-àfrica i és un projecte de la Fundació Shanduka. Cyril Ramaphosa, actual vicepresident de la República de Sud-àfrica, és el president d’ambdues fundacions.

La missió, la visió i els objectius estratègics d’aquesta fundació són els següents:

• Missió: Mobilitzar el sector privat, organitzacions i individus per donar suport a les escoles a Sud-àfrica.
  • Visió: Donar suport a la creació i la consolidació d’un ambient que afavoreixi l’aprenentatge i l’ensenyament en escoles desfavorides.

Objectius estratègics:

• Implementar un model de desenvolupament que tracti l’ambient acadèmic, l’àmbit social, les infraestructures i la seguretat a les escoles, per garantir que aquestes tinguin el nivell de gestió i de lideratge a la comunitat necessari per desenvolupar un entorn propici a l’aprenentatge i l’ensenyament.
  • Crear oportunitats perquè petits participants s’involucrin en les millores que les escoles necessiten.
  • Mobilitzar el suport d’individus, companyies i organitzacions per patrocinar escoles amb necessitats.
  • Sensibilitzar sobre el ruïnós estat de les escoles en àrees desfavorides.
  • Treballar amb les comunitats per millorar l’educació.
  • Mantenir una estreta relació amb totes les parts interessades.

En total, el programa ha beneficiat a 1.289 alumnes.