Menys cost, més qualitat de vida

La baixa eficiència energètica de molts habitatges augmenta la vulnerabilitat energètica de les persones. La Fundació Naturgy impulsa solucions de baix cost que disminueixin la demanda energètica dels habitatges dels col·lectius vulnerables a través de la publicació de l’estudi “Re-habilitació exprés per a llars vulnerables. Solucions de baix cost”.
rehabilitacion-expres-portada

• Objectius de l'estudi

El llibre “Re-habilitació exprés per a llars vulnerables. Solucions de baix cost” és un estudi realitzat per la Catedràtica emèrita de la Universitat Politècnica de Madrid, Margarita de Luxán, i el seu equip.

L’objectiu de l’estudi és millorar les condicions de benestar tèrmic dels habitatges habitats per persones o famílies en situació de vulnerabilitat energètica proporcionant solucions de baix cost, d’aplicació ràpida i senzilla, que millorin el confort d’aquestes persones.

• Característiques de l'estudi

L’estudi s’inicia amb una caracterització de la pobresa energètica a Espanya i una anàlisi de les característiques de les construccions, les seves llars i ús energètic a les ciutats de Barcelona, la Corunya, Sevilla i Madrid. La part central de l’estudi ofereix 76 solucions de baix cost explicades en fitxes que recullen les dades tècniques de rellevància així com recomanacions per a la seva aplicació, les cases comercials que distribueixen els productes i el seu cost estimat.

A més es realitza una simulació energètica en un bloc lineal exempt (tipologia d’habitatge representativa de la població vulnerable) i es calcula el cost d’implantar una selecció de mesures. Finalment, s’analitza el pes que té el cost energètic sobre la renda anual després d’implantar les mesures i com millora el nombre d’hores de benestar al llarg de l’any.

Benestar

Una reforma exprés de set solucions augmenta un 22% els dies de benestar a l’any sense consum d’energia.

Estalvi

Les mesures adoptades poden suposar un estalvi de fins a 650 euros anuals.

Sense llicència d’obra

Les solucions proposades de baix cost es poden implementar sense necessitat de llicència d’obra ni permisos de la comunitat de veïns.

Gratuït

El llibre està disponible de forma gratuïta a la secció de publicacions del web de la Fundació.