Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Webinar presentació de l’estudi “Canvi climàtic. Bases científiques i qüestions a debat “

29/10/2020 @ 16:00 - 17:30

Quines són les bases científiques de l’Canvi Climàtic? Quines són les qüestions clau a tenir en compte? En col·laboració amb la Universitat de Harvard, la Fundació Naturgy i la Universitat Politècnica de Madrid presenten l’estudi “Canvi climàtic. Bases científiques i qüestions a debat“,que compta amb la participació de reconeguts experts internacionals.

El document ha estat coordinat per Julio Lumbreras, professor de Universitat Politècnica de Madrid i visitant a l’escola de Salut Pública de la Universitat de Harvard.

El webinar, que tindrà una durada de 1h 30min i oferirà traducció simultània català-anglès, serà moderat per Daniel P. Scragh, professor i director de el Centre per al Medi Ambient de la Universitat de Harvard.

Durada webinar 90 ‘

boton_Registro_ya_CA

Programa:

16: 00h. Inauguració. Rafael Villaseca, president de la Fundació Naturgy

16: 10h. Intervenció de Teresa Ribera, vicepresidenta quarta del Govern d’Espanya i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic

16: 15h. Introducció als problemes de el Canvi Climàtic. Daniel P. Schrag, professor i director del Centre per al Medi Ambient de la Universitat de Harvard

16: 25h. Presentació de l’estudi. Julio Lumbreras, professor de la Universitat Politècnica de Madrid i visitant a la Universitat de Harvard

16: 35h. Taula rodona sobre les qüestions a debat: modera el professor Daniel P. Schrag.

a. ¿S’està accentuant l’efecte hivernacle? Ho estem patint ja? José Manuel Moreno, catedràtic d’Ecologia a la Universitat de Castella-la Manxa i antic Co-Chair WG2-IPCC.

b. Quina és la contribució humana a l’Canvi Climàtic i a altres límits planetaris? Dieter Gerten, professor de la Universitat Humboldt de Berlín i coordinador al Potsdam Institute for Climate Impact Research (PIK).

c. Quines són les grans incerteses en el mesurament i predicció? Rafael Borge, professor de la Universitat Politècnica de Madrid.

d. Podem o hem d’adaptar a el Canvi Climàtic? Assumpció Lera St-Clara, directora d’Àrea en DNV GL Group Technology and Research i autora líder del grup de treball sobre impactes, adaptació i vulnerabilitat de l’5è informe de l’IPCC (AR5).

e. Com podríem convertir la mitigació climàtica en una capacitat de renovació socioeconòmica? Kirsten Dunlop, CEO Climate-KIC.

f. És possible i viable capturar el CO2? Rubén Juanes i Howard J. Herzog, professors d’Massachusetts Institute of Technology (MIT).

17: 30h. Fi de l’acte

Traducció simultània en anglès i castellà durant tota la jornada.

Mostra els detalls

Data: