motocicleta vextrix

Distribuïda per Vectrix Electrics
Xassís d’alumini i bateria de NiMh (Níquel, metall i hidrur)

De la fotografia: Motocicleta elèctrica Vectrix VX1
Fotògraf desconegut.
© Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, 2017.

L’àmbit Les energies del futur del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa presenta un exemplar de l’escúter Vectrix VX1, una motocicleta que funciona mitjançant bateries elèctriques. En el sector de l’automoció elèctrica a Espanya, aquests vehicles van ser pioners en l’ús de nous models energètics en el transport.

La Vetrix VX1 va ser el primer megascooter elèctrica d’altes prestacions que es va distribuir en el mercat espanyol. D’entre les seves principals característiques, en destaca el disseny i les formes aerodinàmiques, però també la capacitat d’assolir una velocitat màxima de 110 km/h, l’autonomia d’entre 50 i 100 km i la rapidesa en la recàrrega. A diferència dels motors de gasolina, els motors elèctrics mantenen la potència inalterable amb el pas del temps, fet a considerar perquè el vehicle no té un deteriorament constant.

D’altra banda, els vehicles elèctrics són una bona alternativa per fomentar la mobilitat sostenible, amb la disminució de la contaminació acústica i la millora de la qualitat de l’aire donat que no emeten ni NOx, ni partícules. Alhora, també ajuden a revertir la situació climàtica perquè tenen zero emissions de CO₂ de forma local o en el punt de consum.

En el mercat de l’automoció, la tendència futura augura la consolidació de la mobilitat sostenible amb els vehicles elèctrics, entre d’altres. Per tant, es fa imprescindible el desenvolupament de les xarxes elèctriques intel·ligents, que permetran integrar la generació elèctrica convencional amb la generació renovable distribuïda, per tal de donar resposta a l’increment previst de la demanda. En aquest sentit i amb l’avenç de les noves tecnologies, el consumidor final tindrà un paper actiu alhora escollir l’origen de l’electricitat que compra o bé generant la seva pròpia electricitat.