Reviu la gala final de la 2a edició del
Certamen Tecnològic Efigy

ico_online

Participa a la xarxa

Els projectes educatius participants es presentaran amb un vídeo a tall de pitch que serà valorat per votació popular i el Jurat.

ico_reconocimientos

Reconeixements millorats

Amb l’objectiu de motivar la vostra presentació des de casa, hem millorat els reconeixements.

ico_gala

Gala en reproducció en continu

Presentada pel divulgador científic Luis Quevedo. Coneixerem els projectes finalistes, el jurat i els guanyadors.

El Certamen

La Fundació Naturgy va posar en marxa, el mes de setembre passat, la segona edició del Certamen Tecnològic Efigy, corresponent al cursos 2019-2020. La iniciativa, adreçada a alumnes de 3r i 4t curs d’educació secundària obligatòria de tot el territori espanyol, té per objectiu la promoció dels valors de l’eficiència energètica i el foment de les vocacions tecnològiques, des d’edats primerenques.

La participació en el certamen és gratuïta i proposa als alumnes que resolguin un repte que contribueixi a la millora del planeta, mitjançant l’eficiència energètica. Aquesta iniciativa didàctica tracta de motivar i generar consciència i interès per l’energia, alhora que reforça la capacitat d’investigació dels joves, desperta la seva curiositat i creativitat, així com facilita el treball en equip i les habilitats comunicatives.

En aquesta edició, atesa l’emergència sanitària ocasionada per la Covid-19, l’Acte de reconeixement se celebrarà en reproducció en continu el dijous 21 de maig, a les 17.30 h. Participa a la xarxa!

Noves dates

timeline_CA_desktop
ico_reconocimientos

Reconeixements

Projecte més innovador

Projecte més realitzable

Projecte millor comunicat

Centre més implicat

ico_certificados

Certificats

La participació en el Certamen permet obtenir un certificat i un reconeixement econòmic per destinar a material escolar tecnològic

ico_avalado

Avalat

El Certamen disposa de l’aval de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, FECYT, i del Consell Superior d’Investigacions Científiques, CSIC

Objectius didàctics:

• Fomentar la recerca en l’àmbit escolar mitjançant la identificació de problemes i l’estudi de la seva resolució.
  • Incidir en la importància de la bona comunicació en la recerca, mitjançant el foment de les habilitats comunicatives.
  • Facilitar recursos al professorat per treballar la tecnologia i les ciències naturals a l’aula.
  • Posar de relleu el treball científic que es fa a les aules de secundària.

Temàtiques i àrees de treball:

• Ciència i tecnologia vinculada a l’energia.
  • Eficiència energètica.
  • Mix energètic/fonts d’energia.
  • Sostenibilitat.
  • Qualitat de l’aire.

Com participar-hi

ico_correoMaterials lliurables