La Fundació Naturgy, guardonada com a “Empresa Solidària 2021” en els XXII Premis Codespa pels seus programes socials de lluita contra la vulnerabilitat energètica

prensa Acció social

La Fundació Naturgy ha estat reconeguda avui en la categoria ‘Empresa solidària’ en els XXI Premis Codespa 2021, pels seus programes socials de lluita contra la vulnerabilitat energètica, amb els quals ha beneficiat més de 137.000 persones.

La Fundació ha donat en els últims anys un important impuls a diferents línies de treball per ajudar famílies vulnerables a reduir el seu consum d’energia i estalviar a les seves factures, sense perdre confort a casa seva.

El president de la Fundació, Rafael Villaseca, ha rebut avui el guardó de mans de S.M. el Rei d’Espanya, Felip VI, i ha agraït aquest reconeixement, “que demostra que Fundació Naturgy sempre ha tingut una clara implicació social i que els nostres programes socials per pal·liar la vulnerabilitat energètica tenen una especial rellevància en el moment actual perquè és una situació que afecta moltes famílies”. Villaseca ha destacat el paper dels voluntaris que representen “la forma en com volem transmetre el que som a la societat”.

Les tres principals iniciatives socials lligades a la vulnerabilitat energètica que duu a terme la Fundació Naturgy són el Fons Solidari de Rehabilitació Energètica, l’Escola d’Energia i el Voluntariat Corporatiu, que actualment compta amb l’adhesió de prop de 500 empleats, que el 2021 van dedicar un total de 9.000 hores de treball solidari, principalment, en tasques d’assessorament energètic a famílies vulnerables.

Un dels pilars de la candidatura de Fundació Naturgy en els premis Codespa ha estat precisament el seu equip de voluntariat energètic, que posa els seus coneixements sobre energia al servei dels qui més ho necessiten, per assessorar-los en matèria d’eficiència energètica. Els voluntaris també ajuden les famílies a millorar la gestió de la seva factura energètica i a identificar possibles actuacions de rehabilitació als seus habitatges, que s’emprenen a través del Fons Solidari.

“Ser voluntari de Naturgy és un aprenentatge constant i un repte permanent. Atendre les necessitats de les famílies vulnerables és no només una satisfacció personal, sinó també la millor manera de posar els nostres coneixements en matèria d’energia al servei dels qui més ho necessiten, perquè puguin estalviar a la seva factura sense necessitat de perdre la confortabilitat de casa seva”, afirma José Luis Barroso, un dels nostres voluntaris energètics.

En total, gràcies al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica, la Fundació Naturgy ha rehabilitat 2.500 habitatges per millorar la seva eficiència; mentre que, a través de la seva Escola d’Energia, ha impartit més de 2.300 tallers per formar tècnics socials i famílies, per fer-ne un consum més eficient i gestionar les seves factures de subministraments, la qual cosa els ha permès aconseguir una mitjana d’estalvi del voltant de 200 euros anuals.

“Una de les principals claus de l’èxit dels nostres programes socials és la col·laboració amb les organitzacions socials i les administracions, que són els qui estan en contacte amb les famílies i coneixen les seves necessitats”, va explicar María Eugenia Coronado, directora general de Fundació Naturgy. La Fundació treballa amb una vintena d’organitzacions, entre les quals destaquen Creu Roja Espanyola i Càritas, i ajuntaments, diputacions i governs autonòmics de tot Espanya.