La Fundació Naturgy i la Fundació Tomillo col·laboren per millorar l’ocupabilitat de col·lectius en risc d’exclusió social

escuela-de-energia Acció social

La fundació de la companyia energètica farà una formació en matèria d’assessoria en entorns vulnerables, amb l’objectiu que puguin treballar en oficines de pobresa energètica d’ajuntaments, entitats socials i empreses.

La Fundació Naturgy i la Fundació Tomillo han posat en marxa un curs sobre assessoria energètica en entorns vulnerables dirigida a col·lectius en risc d’exclusió social. L’objectiu és millorar la seva ocupabilitat, un propòsit en el qual treballen ambdues entitats.

El curs capacita els alumnes amb els coneixements sobre el sector energètic que es requereixen per formar part d’una oficina de pobresa energètica en ajuntaments, entitats socials i empreses.

La formació, de 210 hores de durada i 100 hores de pràctiques en empreses o entitats, és una adaptació del curs “Assessor energètic en entorns vulnerables” del Programa de Formació Professional per a l’Ocupabilitat que impulsa Fundació Naturgy. L’Escola d’Energia de Fundació Naturgy ha contextualitzat els conceptes tècnics, i la Fundació Tomillo, les competències transversals, en una proposta nova d’aquesta modalitat de programes.

Fundació Naturgy imparteix, en format virtual des del 2020, el curs “Assessor energètic en entorns vulnerables” a docents i alumnes de Formació Professional de 8 comunitats autònomes. Aquests estudis estan certificats i reconeguts per l’Aliança per l’FP del Ministeri d’Educació i Formació Professional i el SEPE. A més, formen part de les iniciatives llançades en el projecte europeu Social Watt, sobre pobresa energètica, del qual Fundació Naturgy forma part.

La directora general de Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, ha destacat el pas endavant del Programa de Formació Professional per a l’ocupabilitat. “Amb aquest curs presencial, adaptat a col·lectius en risc d’exclusió social, oferirem continguts tècnics actualitzats sobre assessoria energètica, que es complementaran amb pràctiques en empreses del sector i competències transversals, amb l’objectiu de fomentar les competències transversals dels alumnes i millorar d’aquesta manera les seves possibilitats d’inserir-se al mercat laboral”.

Fundació Tomillo

La Fundació Tomillo treballa amb col·lectius vulnerables des de l’any 1983 a la Comunitat de Madrid, amb l’objectiu de transformar els recorreguts vitals de joves d’entorns socials desfavorits a través d’una actuació integral que promogui el desenvolupament del talent de cada jove en els aspectes personals i professionals, facilitant-los palanques educatives que combinin l’aprenentatge experiencial amb l’autoconeixement, la creativitat, l’esperit emprenedor, la capacitat digital i la consciència ciutadana.

L’any 2021 ha impartit 19 cursos orientats a l’ocupació, ha format 343 persones i amb una ocupabilitat mitjana del 52%, en alguns cursos fins al 90%. Després de la covid-19, i amb l’augment de l’e-commerce, els cursos de logística amb 4 carnets reglamentaris o de neteja han obtingut un 80% d’inserció. D’altra banda, els certificats de professionalitat en l’àmbit sociosanitari han assolit el 94% i la formació IT de perfils sense coneixements previs que es reorienten professionalment han aconseguit el 50%, sense formació prèvia en digitalització.