La Fundació Naturgy promou per tercer any consecutiu el talent femení donant suport a vuit grups escolars de tot Espanya formats exclusivament per noies.

Las acacias Educació i divulgació

Alumnes de vuit centres educatius espanyols participen en la nova edició del certamen FIRST LEGO LEAGUE, amb el suport de Fundació Naturgy, que promou amb aquesta iniciativa el talent femení i les vocacions tecnològiques entre les joves. La final d’aquesta competició estudiantil tindrà lloc el 2 d’abril vinent a Torremolinos, Màlaga.

Els grups formen part de les més de 160 noies apadrinades per Fundació Naturgy que participen en la iniciativa Girls First, de la FIRST LEGO LEAGUE Espanya, d’enguany. Tots els projectes presentats incorporen l’eficiència i la innovació energètica com a factor clau per resoldre els reptes de la competició d’aquest any, centrada en el transport, i que explora els avenços tecnològics i els desafiaments globals a què s’enfronta la humanitat mitjançant solucions creatives, sostenibles i eficients que revolucionin el futur.

La Fundació Naturgy participa en la FIRST LEGO LEAGUE a través del programa Efigy Girls, que persegueix fomentar l’interès de les joves per la ciència i la tecnologia. La Fundació hi col·labora aportant el material necessari per participar en els tornejos i oferint formació i assessorament per desenvolupar els projectes de la competició a través dels professionals experts de la companyia.

FIRST LEGO LEAGUE és un programa internacional que fomenta l’aprenentatge pràctic de disciplines STEM en joves de 10 a 16 anys per promoure la creació de vocacions precoces en aquests àmbits del coneixement.

Les participants en el certamen han de resoldre un repte relacionat amb problemes del món real a través d’un projecte científic i un programa de robòtica guiat. En concret, aquesta nova edició estarà centrada en projectes tecnològics relacionats amb la innovació en el transport.

Els grups escolars de nenes de 6è de primària a 4t d’ESO que han participat en la FIRST LEGO LEAGUE a través del programa Efigy Girls de Fundació Naturgy pertanyen als centres educatius de Las Acacias-Montecastelo, a Vigo —2n premi al guanyador el 2021—; IES Rego de Trabe, de Culleredo —premi a l’entrenador en el torneig celebrat a Galícia—, i el Colegio de Fomento Montespiño, de la Corunya; IES San Vicente, a Sant Vicent del Raspeig, Alacant; l’Institut Manuel Vázquez Montalbán, a Sant Adrià de Besòs, i l’Institut Caterina Albert —1r premi d’innovació el 2021—, a Barcelona; Escola Ull de Vent a la Bisbal del Penedès, Tarragona —1r premi al guanyador en l’edició 2021—, i Colegio Senara a Madrid.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, ha destacat “des de la Fundació Naturgy volem promoure les carreres STEM entre els més joves i especialment entre les nenes, ja que es tracta d’un sector amb menys participació femenina. Hem de contribuir a fomentar l’interès per tot el que està relacionat amb l’energia, les noves tecnologies aplicades al sector i els reptes que plantegen per al futur del planeta, perquè els anys vinents moltes professions estaran relacionades amb el món de l’energia.”

Aquesta iniciativa forma part del programa Efigy Education de Fundació Naturgy, sobre noves tecnologies energètiques, eficiència i sostenibilitat. Les activitats educatives i de divulgació de la fundació van tenir 113.991 beneficiaris el 2021.

A més dels seus programes educatius, la fundació, creada el 1992 per la companyia energètica, té com a missió la difusió, formació i informació sobre temes d’energia, tecnologia i medi ambient, des d’un debat seriós i rigorós, i desenvolupa tots els programes socials del Pla de vulnerabilitat de Naturgy per lluitar contra la pobresa energètica.