La Fundació Naturgy prorroga el termini de participació a la 4a edició del Certamen Tecnològic Efigy

Certamen Tecnológico Efigy Educació i divulgació

Aquesta iniciativa educativa, dirigida a alumnes de segon cicle de l’ESO de tot el territori espanyol, pretén fomentar les vocacions tecnològiques i l’eficiència energètica entre els joves.

La pròrroga a la competició, estesa fins al 6 de febrer, té per objectiu facilitar la participació dels centres educatius, davant de les dificultats pedagògiques ocasionades per l’actual context de pandèmia.

El mes de setembre passat, Fundació Naturgy va posar en marxa la quarta edició del Certamen Tecnològic Efigy, una iniciativa didàctica innovadora que prova de motivar i generar consciència i interès per l’energia, reforçant la capacitat d’investigació dels joves, despertant la seva curiositat i la seva creativitat, i facilitant el treball en equip i les habilitats comunicatives.

Per participar en la convocatòria, els alumnes hauran de proposar un repte original en matèria d’energia i sostenibilitat. Durant el curs, mitjançant el suport d’educadors especialitzats de Fundació Naturgy, els alumnes treballaran per resoldre i aportar una solució inèdita que contribueixi a millorar el planeta mitjançant l’eficiència energètica. Les propostes finalistes del Certamen, seleccionades per un Jurat expert format per membres de la FECYT, el CSIC i el MITECO, seran presentades pels mateixos alumnes en una gala escolar, dirigida pel divulgador científic Luis Quevedo, que tindrà lloc el proper 12 de maig.

La directora d’Educació i divulgació de Fundació Naturgy, Eva Buch, va expressar la seva satisfacció per una iniciativa que “per a molts nois i noies representa una primera oportunitat per desenvolupar un projecte inèdit relacionat amb l’energia, la tecnologia o el medi ambient”. I va recordar com “moltes professions en els propers anys passaran per aquests sectors clau i, amb el Certamen Tecnològic Efigy, volem generar espais en els quals es pugui desenvolupar tot el talent possible per superar amb èxit el repte de la transició energètica”.

El Certamen Tecnològic Efigy forma part del programa Efigy Education, amb el qual la Fundació Naturgy ofereix a docents i escoles un ampli catàleg formatiu en l’àmbit del canvi climàtic i les noves tecnologies energètiques. En l’edició passada, al Certamen Tecnològic Efigy hi van participar prop de 570 alumnes de 3r i 4t d’ESO que havien treballat en més d’un centenar de projectes juntament amb els seus professors, en 67 centres educatius de 7 comunitats autònomes: Aragó, Castella – la Manxa, Catalunya, Comunitat de Madrid, Galícia, Comunitat Valenciana i La Rioja.

Anima el centre educatiu dels teus fills a participar-hi! Pots consultar-ne les bases de participació aquí: https://www.fundacionnaturgy.org/educacion-y-divulgacion/efigy-education/certamen-tecnologico-efigy-la-fundacion-naturgy/