“El cost de les emissions de CO2 s’ha de revisar perquè la UE pugui complir amb els objectius de descarbonització el 2050, i cal fer una reforma profunda de l’Règim de Comerç de Drets d’Emissió perquè sigui una eina efectiva.” Aquesta és una de les principals conclusions de l’estudi “Carbon pricing. Principals èxits a Europa i opcions per a una descarbonització profunda “, publicat per Fundació Naturgy i el Capítol Espanyol del Club de Roma. L’informe, elaborat per Compass Lexecon, analitza l’experiència acumulada a Europa des de la creació de l’Règim de Comerç de Drets d’Emissió, el 2005, i planteja possibles reformes d’aquest mercat per tal de complir amb l’European Green Deal, que ha elevat de l’40% a l’55% la reducció de les emissions el 2030. No et perdis el vídeo resum!

Autors

Fundación Naturgy