La Fundació Naturgy ha posat en marxa la segona edició del Certamen Tecnològic Efigy que tindrà lloc de setembre de 2019 a maig de 2020. La iniciativa està adreçada a alumnes de 3r i 4t curs d’educació secundària obligatòria de tot el territori espanyol i té com a objectiu la promoció dels valors de l’eficiència energètica i el foment de les vocacions tecnològiques, des d’edats primerenques.

La participació en el certamen és gratuïta i proposa als alumnes que resolguin un repte que contribueixi a la millora del planeta, mitjançant l’eficiència energètica. Aquesta iniciativa didàctica tracta de motivar i generar consciència i interès per l’energia, alhora que reforça la capacitat d’investigació dels joves, desperta la seva curiositat i creativitat, així com facilita el treball en equip i les habilitats comunicatives.

Durant el Certamen, els alumnes i els tutors disposaran de l’assessorament dels educadors especialitzats de la Fundació Naturgy.

Es posaran a la seva disposició els materials didàctics de la Fundació, que facilitaran l’experimentació i el progrés de les investigacions.

La participació en el certamen permet obtenir un certificat i un reconeixement econòmic en material escolar tecnològic.

El Certamen compta amb l’aval de la Fundació Espanyola per a la Ciència i Tecnologia, FECYT, i del Consell Superior d’Investigacions Científiques, CSIC, que depenen del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, i de la Conselleria d’Educació i Investigació de la Comunitat de Madrid.

Objectius didàctics:

• Fomentar la recerca en l’àmbit escolar mitjançant la identificació de problemes i l’estudi de la seva resolució.
  • Incidir en la importància de la bona comunicació en la recerca, mitjançant el foment de les habilitats comunicatives.
  • Facilitar recursos al professorat per treballar la tecnologia i les ciències naturals a l’aula.
  • Posar de relleu el treball científic que es fa a les aules de secundària.

Temàtiques i àrees de treball:

• Ciència i tecnologia vinculada a l’energia.
  • Eficiència energètica.
  • Mix energètic/fonts d’energia.
  • Sostenibilitat.
  • Qualitat de l’aire.

Fins quan puc presentar-me?

Lliurament de la memòria del projecte: prorrogat sine die.
Selecció de finalistes: prorrogat sine die.
Acte de reconeixement i lliurament de premis: pendent de confirmar.

Quins són els reconeixements

El projecte més innovador.
El projecte més realitzable.
El projecte millor comunicat.
Bases de participació

Coneix com es va desenvolupar l'acte de lliurament de premis de la 1a edició del certamen

Més informació i peticions:

Telèfon: 934 129 640
Adreça electrònica: certamenefigy@naturgy.com