El relat de la nostra història

A finals dels anys seixanta del segle XX, la inquietud cultural i la sensibilitat històrica de l’actual Naturgy va fer posar en marxa una primera exposició permanent sobre el gas a la seu històrica de la societat, al carrer Portal de l’Àngel de Barcelona. Aquella primera mostra presentava l’evolució històrica de l’energia del gas i mostrava les característiques i aplicacions del gas natural com a energia neta, eficient i respectuosa amb el medi ambient.

Inaugurada el 1977, aquella exhibició avui representa l’embrió d’un programa educatiu i de divulgació sobre el passat, el present i el futur de l’energia. La Fundació Naturgy té una col·lecció pròpia i un arxiu històric amb objectes i documents originals que mostren la seva contribució formativa a la societat.

Arxiu i biblioteca

Un dels arxius històrics d’empresa més important del país, amb un fons especialitzat en la indústria de l’energia, capaç de relatar la història econòmica i industrial del país.

La col·lecció

En l’actualitat, el fons de la col·lecció disposa de més de 3.200 peces i objectes originals del sector energètic i és testimoni del passat industrial i de la innovació tecnològica del país.

La peça destacada

Aprofundim en la col·lecció de la Fundació Naturgy i recuperem una de les seves preuades joies que ens transporta a un temps passat.
Archivo y Coleccion Fundación Naturgy La Energia

Arxiu i biblioteca