Concurso Conoce a un Científico

Al costat del Consell de Fundacions per la Ciència de FECYT, apostem per les vocacions científiques i tecnològiques

Amb l’objectiu de facilitar l’accés a la formació en l’àmbit de la ciència i tecnologia entre les noves generacions, la Fundació Naturgy, la Fundació Científica Associació Espanyola Contra el Càncer, la Fundació Eduardo Barreiros, la Fundació Junior Achievement, la Fundació Pfizer i Fundació Telefónica, en el marc del Consell de Fundacions per la Ciència, i en col·laboració amb la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), llancem la tercera edició del concurs “Coneix a un científic”.

bombilla-transparenteA qui va dirigit i en què consisteix?

1. Iniciativa adreçada a joves de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO de centres educatius de Granada i províncies d’Andalusia del voltant, representats per un tutor o docent que serà responsable de cada grup.
  2. Els grups escolars seleccionats tenen l’oportunitat de conversar i entrevistar personalment a un científic o expert destacat del país.
  3. Els alumnes participants hauran d’investigar, documentar i treballar en equip, formulant preguntes significatives i exposant el seu treball en públic.

personas-transparenteCom participar i quin és el premi?

1. Si vols que els teus alumnes participin, anima el teu classe a preparar un vídeo.
  2. Haureu explicar el valor del projecte científic desenvolupat a classe i els motius pels quals sou mereixedors del reconeixement del jurat.
  3. El premi és una visita experiencial al Centre Pfizer-Universitat de Granada-Junta d’Andalusia de Genòmica i Investigació Oncològica (GENYO).

• Objetius didàctics
    • Fomentar la recerca en l’àmbit escolar mitjançant la identificació de problemes i l’estudi de la seva resolució.
    • Incidir en la importància de la bona comunicació en la investigació, fomentant les habilitats comunicatives.
    • Facilitar recursos al professorat per treballar la tecnologia i les ciències naturals a l’aula.
    • Posar en valor el treball científic que es realitza a les aules de secundària.
  • Temàtiques i àrees de treball
    • Ciència i tecnologia vinculada a la medicina.
    • Innovació i investigació com a factors claus per al desenvolupament de la societat.
    • Professions del futur en els camps de la medicina.
    • Prevenció i hàbits saludables.
  • Àrees curriculars
    • Coneixement del medi.
    • Valors socials i cívics.
    • Aprendre a aprendre.
  • Competències curriculars
    • Tractament de la informació, organització dels entorns de treball i d’aprenentatge.
    • Medi ambient.
    • Social i ciutadana.
    • Interacció amb el món físic.

datos-transparente
Consulta les bases
legals del concurs

Calendari:

Inscripcions: De l’1 d’octubre al 20 de desembre de 2019.
Comunicació de projectes guanyadors: 24 de gener de 2020.
Visita experiencial dels projectes guanyadors: 13 de febrer de 2020.

Més informació:

Adreça electrònica: conoceuncientifico@proyectoeducativo.es