Al lado de los que más nos necesitan

Es nuestro programa de acción social para ayudar a personas vulnerables, aprovechando el conocimiento de los empleados y jubilados de Naturgy. Se enmarca dentro del Plan de Vulnerabilidad de la compañía.

500 voluntaris
adscrits

4.000 families
ateses

900 nens i nenes
formats

Quines iniciatives es desenvolupen actualment?

Tallers d’eficiència energètica

Formacions per a famílies en situació de vulnerabilitat, impartides per voluntaris de Naturgy, sobre hàbits d’eficiència energètica, conceptes clau d’estalvi en les factures d’energia i gestió d’ajudes com el bo social.

Tallers amb infantesa i joventut

Els més petits són també el centre del nostre voluntariat. Per a això, s’hi imparteixen sessions ludicoformatives sobre eficiència energètica, estalvi i sostenibilitat a grups d’infants de primària i secundària, especialment d’entorns vulnerables.

Rehabilitació energètica

Els nostres voluntaris visiten habitatges de famílies vulnerables per detectar possibles intervencions relacionades amb la rehabilitació exprés. En aquestes visites aprofiten també per dur a terme assessorament energètic i potenciar hàbits de consum eficients a casa.

Voluntariat online

Un equip de voluntaris assessora de manera telemàtica famílies que són derivades a través de les entitats socials amb les quals col·laborem i dels serveis socials dels ajuntaments.

“A totes les cases hi ha marge per reduir el consum elèctric i també per abaratir la factura. Hi ha moltes pràctiques fàcils de posar en marxa, i en parlem a les famílies en risc d’exclusió social. Cal educar en l’estalvi energètic, és bo per a la nostra economia i molt bo per a la naturalesa”.

Darío Vilas
Voluntari energètic

“La tasca que fem com a voluntaris energètics és molt necessària. Hi ha persones molt vulnerables amb el tema de l’energia i amb consells d’estalvi senzills i altres informacions sobre la tarifa, la potència contractada o el bo social, per exemple, els podem ajudar a reduir la factura a final de mes”.

Santiago Martínez
Voluntari energètic