Al costat dels que més ens necessiten

És el nostre programa d’acció social per ajudar a persones vulnerables, aprofitant el coneixement dels empleats i jubilats de Naturgy. S’emmarca dins el Pla de Vulnerabilitat de la companyia.

Així celebrem el Dia internacional dels Voluntaris

El passat mes de desembre, la Fundació Naturgy va organitzar una marató d’activitats per celebrar el Dia Internacional dels Voluntaris. Van ser 230 els voluntaris que van acudir a aquesta crida i gràcies a la seva activa participació en les diferents iniciatives, 3.600 persones es van beneficiar novament de la seva solidaritat. T’ho resumim en aquest vídeo.

Coneix als nostres voluntaris

500 voluntaris
adscrits

4.000 families
ateses

900 nens i nenes
formats

Quines iniciatives es desenvolupen actualment?

Tallers d’eficiència energètica

Formacions per a famílies en situació de vulnerabilitat, impartides per voluntaris de Naturgy, sobre hàbits d’eficiència energètica, conceptes clau d’estalvi en les factures d’energia i gestió d’ajudes com el bo social.

Tallers amb infantesa i joventut

Els més petits són també el centre del nostre voluntariat. Per a això, s’hi imparteixen sessions ludicoformatives sobre eficiència energètica, estalvi i sostenibilitat a grups d’infants de primària i secundària, especialment d’entorns vulnerables.

Rehabilitació energètica

Els nostres voluntaris visiten habitatges de famílies vulnerables per detectar possibles intervencions relacionades amb la rehabilitació exprés. En aquestes visites aprofiten també per dur a terme assessorament energètic i potenciar hàbits de consum eficients a casa.

Voluntariat online

Un equip de voluntaris assessora de manera telemàtica famílies que són derivades a través de les entitats socials amb les quals col·laborem i dels serveis socials dels ajuntaments.

“A totes les cases hi ha marge per reduir el consum elèctric i també per abaratir la factura. Hi ha moltes pràctiques fàcils de posar en marxa, i en parlem a les famílies en risc d’exclusió social. Cal educar en l’estalvi energètic, és bo per a la nostra economia i molt bo per a la naturalesa”.

Darío Vilas
Voluntari energètic

“La tasca que fem com a voluntaris energètics és molt necessària. Hi ha persones molt vulnerables amb el tema de l’energia i amb consells d’estalvi senzills i altres informacions sobre la tarifa, la potència contractada o el bo social, per exemple, els podem ajudar a reduir la factura a final de mes”.

Santiago Martínez
Voluntari energètic