Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Ports intel·ligents. Energia, eficiència i sostenibilitat

14/05/2018 @ 10:00 - 03/06/2018 @ 14:00

L’exposició “Ports intel·ligents. Energia, eficiència i sostenibilitat”, produïda per la Fundació Gas Natural Fenosa amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament educatiu, ambiental i cultural de la societat, mostra com l’energia i el seu ús responsable són factors indispensables en la gestió dels ports marítims intel·ligents, els denominats smart ports. La mostra proposa un recorregut per l’evolució dels ports marítims al llarg de les darreres dècades que s’ha caracteritzat per una gran expansió i modernització d’aquests espais destinats al transport. L’augment de rutes marítimes, tant per al flux de mercaderies com per al desenvolupament de noves destinacions turístiques, ha suposat un gran impacte per als ports marítims i el seu entorn. Per aquesta raó, el futur dels enclavaments portuaris requerirà innovació tecnològica i l’ús de combustibles més sostenibles i energies renovables de tots els sectors implicats amb l’objectiu de millorar en l’eficiència i el medi ambient. En aquest context, l’ús responsable de l’energia i, en concret, del gas natural com a combustible, serà un factor determinant per a la preservació del medi ambient i la millora de la qualitat de l’aire, tant al mar com a terra.

Una proposta educativa sobre energia i el seu ús als ports intel·ligents

L’exposició “Ports intel·ligents. Energia, eficiència i sostenibilitat” es complementa amb un programa educatiu gratuït dissenyat per a alumnes de cicle mitjà i superior de primària i educació secundària obligatòria. La proposta didàctica proposa una visita i una activitat que permetrà als escolars conèixer el funcionament i la importància del port de Màlaga, i també comprendre quines energies són necessàries als smart ports, incidint en l’eficiència i el foment de l’ús racional de l’energia. El programa educatiu de l’exposició, conduït per un monitor especialitzat, representa una oportunitat per familiaritzar-se amb continguts curriculars tècnics, d’una manera pedagògicament innovadora.

Públic general:

Del 14 de maig al 3 de juny de 2018

Horari de visites: de dilluns a divendres, de 10 a 14 h

Públic escolar:

Del 15 de maig a l’1 de juny de 2018

Horari de visites: de 9.30 a 13.30 h

Dates. Del 14 de maig al 3 de juny de 2018.

Horari. De dilluns a divendres, de 10 a 14 h.

Ubicació. Recinte de l’Autoritat Portuària de Màlaga

Preu. Gratuït.

Inscripció. museogasfgnf@gasnaturalfenosa.com o tel. 93 412 96 80.

Mostra els detalls

Inici: